ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Noen som har erfaring med å bruke tisselaken under lakenet i sprinkelsenga? Blir det klamt? Noe annet som er bedre å bruke? Så at de på Princess hadde madrassbeskytter, og det virket som om det var et slags plastbelegg på undersiden. Noen som har erfaring med det? Jeg har nemlig lagt en bit med tisselaken under mitt laken i senga i tilfelle vannavgang, og jeg synes det blir klamt....
Maia&Mathias <3 Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Jeg har gjort det samme som deg, lagt tisselaken i min seng, og jeg synes d er helt forferdelig å ligge på! blir jo skikkelig svett og klam! Men må jo nesten ha det i senga hos babyen!
Mor til 2 og et nurk i magen Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Jeg har tisselaken under overmadrassen til ungene. Jeg ville ikke hatt det rett under lakenet. Overmadrassen er enkel å vaske i maskin dersom det skulle bli nødvendig. Guttene mine er blitt ammet mye om nettene og da blir det også mye tissing, ofte var de våte gjennom pyamasen om morgenen (lurt å la dem ligge på et ullteppe slik at de ikke blir kalde eller med ullbody) Nå som de er blitt større (3 og 6 år) er tisselakenet praktisk de få gangene de er uheldige og når spysyka setter inn (skjer som regel om natten av en eller annen grunn...)
to_tette? Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 har alltid hatt en bit under lakenet til jenta som snart er 2 år, men har enda ikke opplevd at det har lekket noe tiss da... så har strengt tatt ikke hatt bruk for det... da var det nesten viktigere å huske på å legge på gulpeklut slik at madrassen ikke blir full av sur gulp. har ikke dekket hele madrassen hennes. har heller ikke merket at det har vært klamt. det er jo frotte på den sida det ikke er plast. tror det var på princess jeg kjøpte det. nå har de jo tisselaken som er formsydd og ikke bare metervare. Men jeg likte ikke tanken på å dekke hele madrassen, for det "puster" jo ikke, slik som madrassleverandøren skryter av at madrassen gjør... de bruker visst den typen tisselaken på sykehusene, innbiller jeg meg at jeg har hørt har ikke prøvd det selv enda, men har tenkt å legge på en stoor bit så snart jeg får kjøpt en. -sånn i tilfelle vannet går
to_tette? Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 jeg ammet også mye om natta en periode. -er nok en forskjell på jenter og gutter der tror jeg, om det lekker tiss ut av bleia? av naturlige årsaker
Kæmma og trultene Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Vi hadde tisselaken under hodet på besla da hu va lita fori hu gulpa så mye. Kommer til å ha det denne gangen også, i tillegg til i senga under meg siden jeg allerede lekker melk og orke rikke ligge med bh om natta.... Syns ikke det er klamt jeg da, men... Har tisselaken under lakenet til jenta mi på 3 også, hun sover uten bleie nå så i tilfelle uhell..men det er bare akurat under rompa liksom. Virker ikke spes klamt - kjøpt den typen de har på BabyShop!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2009 Jeg tror kanskje jeg skal klippe den opp jeg, sånn at den ikke ligger i hele senga... Og heller prøve oss fram om det blir klamt eller ikke. Kan jo være jeg føler det blir klamt fordi jeg er så varm for tida... :/ Men vi har ikke overmadrass vi da..... MÅ man ha det??? Og isåfall hva slags type? Tynn? Tykk?
to_tette? Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 har ikke hatt overmadrass, men det er jo praktisk med en som kan vaskes i maskin da!
Lilletrille med to jenter Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Har tisselaken under en tynn overmadrass(kjøpt på jysk tror jeg). Det fungerer veldig fint her, ikke klamt og tulla sover godt:) Har flere ganger den siste tiden hatt behov for å vaske overmadrassen grunnet omgangsyke, så har vært godt å berge madrassen som ikke kan hives i en vaskemaskin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå