Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Glem det med overvektige barn etc. Klart alle skal være med. Men hva er det generelt med foreldre som har bursdag på Mac Donalds? Det er toppen på latskap og veldig lite hyggelig. En annen ting er at jeg synes ikke det er et argument at alle andre har det eller ungen ønsker så sterkt. Det går an å si NEI. Tror mange foreldre bruker som unnskyldning at ungene har så lyst. Det sier utrolig mye om foreldre som har bursdag på Mac Donalds. Det er skikkelig latskap og lavmål og veldig lite spennende. Ta dere sammen folkens.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Jeg har barn i 3. klasse. Jeg skal love deg, det er ikke vi foreldre som har så lyst til å ha bursdag på MCDonalds, men ungene selv. Sønnen min har bursdag i oktober og han snakker om bursdag på McDonalds allerede......jeg er bare oppgitt. Gidder ikke å ta diskusjonen med han nå, men han drømmer om McDonaldsbursdag. Vet ikke om du, HI, har skolebarn, men vent til å uttale deg før den tid.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Hehe, må le av dette hovedinnlegget. Personlig planlegger jeg ikke barnebursdag på McDonalds, MEN jeg har ikke plass til å ha barnebursdager hjemme. Jeg bor i en LITEN leilighet, så vi må ut av huset. Siden jeg i tillegg lever av enkepensjon og har dårlig råd kan det ikke være for dyrt heller. Da blir alternativene få gitt. det hjelper heller ikke at bursdagen er på vinteren.
Flæskpølsa Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Dårlig vær og liten leilighet er en utrolig dårlig unnskyldning. Ingenting er som å være ute på vinteren som på sommeren. McD er for late foreldre.!!
Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 For noe forbannet tull, men du prater jo som du har vett til (til informasjon, det er ikke alle som kan være lenge ute når det er kaldt eller vått. Det finnes sykdommer ser du. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å forstå, men nå har jeg forklart deg det) Forøvrig kan man ikke ha en barnebursdag hjemme i en liten leilighet. Skal man stable barna i høyden da eller?
Flæskpølsa Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Kle på dere! Sender du ikke ungene i barnehage eller skole du eller? Vi bor i norge.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Ja, jeg har barn i skolealder og jeg har rett og slett sagt nei. Hva er det med dere som mener at man ikke kan si nei. Hvis ungen vil være oppe til kl. 24.00 sier dere ja da? Det går faktisk an å si nei. Hva er det med dere. Jeg har hatt bursdag i en stue på 20 kvadrat. Har du Teline ikke 20 kvadrat i stua? Du trenger ikke et helt hus.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Lær deg litt om sykdommer før du uttaler deg om ting du åpenbart ikke vet en dritt om (til opplysning: min sønn er masse ute, har ingen sykdommer og er masse ute hver dag så sant han ikke har høy feber. Jeg har heller aldri hatt en bursdag på McD og planlegger det heller ikke.Dog har jeg en venninne med et barn som ikke kan være ute mer enn korte turer dersom det er kaldt eller vått, da blir det innleggelse) Det er så jævlig trøttende med korttenkte mennesker som tror de vet alt.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Jeg kan fint si nei til det jeg har lyst til å si nei til. Nei, min stue er ikke 20 kvadratmeter. Du vet at det finnes barnefamilier som bor på 20-30 kvadrat i dette landet? Eller er du så beskyttet i boblen din at du ikke kjenner til realiteter?
Flæskpølsa Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Hvilke sykdommer gjør det til at man ikke kan være ute da? Jeg annser det å ha bursdag på mc som latskap. Fantasien har ingen grenser, selv med vinterbarn og trang stue.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Okei, Teline. Da er du fritatt. Hvis du har har stue, kjøkken, soverom og bad på tilsammen 20-30 kvadrat så er du selvsagt fritatt! Unnskyld. Tror likevel ikke flertallet av de som velger Mac Donalds bor på hybel.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Selvsagt kan man bruke fantasien. Jeg har da heller ikke sagt at jeg noengang vil ha en barnebursdag på McD. Du kverner jo på det som om du har hengt deg opp Barneleddgikt kombinert med ekstrem astma gir store problemer for denne 5 år gamle jenta.
Flæskpølsa Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Det er en fin ting å ta hensyn til barnet, men hva med å dele det opp da?
Gjest Skrevet 9. april 2009 #15 Skrevet 9. april 2009 Skolebarn eller småunger - det er uansett mulig for foreldre å velge å ha bursdagen hjemme, og også å lage til en fin bursdag som både bursdagsbarnet og gjestene setter pris på. Men det krever litt mer innsats enn mange er villige til å gjøre, samt litt ryggrad. Da er det enklere å bare bøye seg og skyld på at "alle andre og han også". Og ja, jeg har store barn. Veldig store.
prekæs Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 Da jentungen gikk på barneskolen hadde "alle" bursdag på mc Donalds. Jeg tror "alle" utenom min jente. Fikk spørsmål fra jentungen om hvorfor ikke hun også kunne ha der som alle andre. Egentlig tror jeg hun følte seg utafor. Fikk til og med det inntrykket at mc Donald var høystatus...men så bor jeg jo i Fredrikstad:S
Gjest Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Det har du garantert rett i, at ikke flertallet som velger en McD bursdag bor veldig trangt. Poenget mitt er at den latterlige generaliseringen i hovedinnlegget ikke tar hensyn til at det finnes mange grunner til at folk ikke kan ha bursdager hjemme i sin egen stue. Jeg blir helt matt av mennesker som skal preke sannheter utfra sin egen virkelighet, fullstendig blinde for at andre mennesker har andre livssituasjoner.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #18 Skrevet 9. april 2009 Men hvorfor skal man ri kjepphester når ungen har bursdag? Hvorfor skal man ikke kunne gi barnet sitt bursdagsfeiring på macdonalds om det er det barnet ønsker? Jeg sier ofte nei til barna mine jeg, og går sjelden på macdonalds for å spise. Ikke har jeg hatt bursdag der heller, hadde derimot 20 barn i min stue i høst. Men jeg synes definitivt at det er et godt argument at barnet ønsker det sterkt. Det er jo bursdagen til barnet, og verden går ikke under av å feire på macdonalds.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #19 Skrevet 9. april 2009 Selv om folk er i forskjellige situasjoner, er du naiv hvis alt man er mot bare skal godtas fordi folk er i forskjellige livssituasjoner. Jeg har heller ikke god plass, men vet at hvis jeg velger Mac Donalds bursdag så er det av ren og skjær latskap. Det må jo være lov å si! Av og til trenger man kanskje litt generalisering for å åpne øynene til folk. Når alle går rundt og sier at ungen vil, og alle andre gjør det, synes jeg det er lov å generalisere litt. Og dette er jo heller ikke en veldig sårende tråd. Folk må jo i det minste stå for hva de valgt! Hvis dere da blir så hårsåre viser det vel at jeg har truffet en litt øm tå! Det handler ikke så mye om plass. Hi, som ikke bor på hybel, men ikke har stort hus i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #20 Skrevet 9. april 2009 Fordi det kan være andre foreldre som ikke setter pris på at barna er på Mac Donalds! Hvorfor skal dere dra 20 andre unger med til byen. De har ihvertfall ikke noe valg! Og det handler ikke bare om maten. Maten er ofte ikke så veldig sunn i vanlige bursdager heller. Det er hele konseptet og presset!
Gjest Skrevet 9. april 2009 #21 Skrevet 9. april 2009 Hvis DU velger en McDbursdag er det latskap, det betyr ikke at alle andre som eventuelt velger det samme er late. Jeg finnes ikke såret over denne tråden i det hele tatt. Jeg har aldri arrangert en barnebursdag på Mcd, og pr idag ser jeg ikke at jeg kommer til å gjøre det heller. Jeg reagerer likevel på det jeg ser på som stupid generalisering. Folk har forskjellig syn på ting, folk har forskjellige livssituasjoner og ståsted. Å generalisere på den mpten som ble gjort i hovedinnlegget blir rett og slett for dumt for meg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #22 Skrevet 9. april 2009 Da mener jeg at de andre foreldrene får ri kjepphestene sine selv og holde barna sine hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #23 Skrevet 9. april 2009 Ja, det er fullt mulig det! Men man kommer ikke bort fra at det er ren latskap hele greia.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #24 Skrevet 9. april 2009 Du synes det er ren latskap. Det er faktisk mennesker som synes det er koselig å ta med ungene på McD. Kanskje du skal slutte å definere hele verden fra ditt eget ståsted?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #25 Skrevet 9. april 2009 Jeg er der av og til jeg også. Og det er rett og slett når jeg ikke gidder å lage middag! Så jeg vet at det er ren latskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå