Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Eg lurer på ein ting.. Vist mor ikkje lenger vil ha omsorg for barnet, og barnehagen sender inn bekymringsmelding til barnevernet, kva skjer då?? Mor og far er ikkje ilag. Kan barnevernet pålegge far full omsorg for barnet? Og kva vist ikkje far vil det?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Stakkars barn, da har nok både mor og far særdeles store problemer!!! Pålegge noen å ta vare på sitt eget barn liksom?? Kan ikke tenke meg at dette barnet har noe sunt oppvekstmiljø i utgangspunktet. Hvis mor selv mener hun ikke er i stand til å ta vare på barnet sitt, dvs at barnet ikke har det bra når det bor hos mor- kan hun selv be bv om hjelp. Samt gå med på frivillige hjelpetiltak i regi av bv. Barn kan plasseres i fosterhjem som et hjelpetiltak etter bv-loven paragraf 4.4, 5. ledd - dersom foreldrene selv menerat de ikke kan ta vare på barnet sitt!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Mora har gått på sånn trening med barnet, men ho er meir opptatt av å feste og vere med venner. Far har barnet anna kvar helg og ein dag i veka og vil ikkje ha barnet meir enn det, heller mindre. Far jobber mykje, og har ny samboer med barn på vei.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Fryktelig trist hvis far forskjellsbehandler barna sine slik (det han har mot det han får...). Det er jo ikke barnets feil at forholdet mellom mor og far, og forholdet til mor ikke fungerer. Mulig barnet ville hatt det bedre uten noen kontakt med far i det hele tatt. Bedre med en far som man VET ikke bryr seg, enn en far man er usikker på...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Eg må sei meg enig det. Far vil ha kontakt med barnet, men ikkje så mykje. Barnet krever mykje, og far er sleten. Forholdet mellom mor og far er veldig dårlig, bittert brudd. Samboer til far seier ingenting i denne konflikten, føler at ho ikkje har så mykje ho skulle ha sagt. Men barnet sliter mykje på forholdet, så eg skjønner at ho holder seg i bakgrunnen. Støtter far uansett kva utfallet blir seier ho.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå