Gå til innhold

heliumsballonger på 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

i Drammen er det bestemt at heliumsballonger skal være forbudt på 17.mai.

jeg mener det blir helt feil med et slikt forbud.er jo ikke lov til noe i dette landet snart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart kommer det lover om hva man kan og ikke kan hjemme i sitt eget hus. Bare vent. Hvorfor kan de ikke ha gassballonger?

Skrevet

Synes Drammen er fornuftige!!!! Slike ballonger har da ingenting med feiring av nasjonaldagen å gjøre! Ungene maser etter rådyre ballonger og skriker når de flyr til værs. Og de smitter over på pentøy, og tar alt for stor plass i en allerede overfylt gate

Skrevet

Ja, se og ta fra barna all glede. 17-mai er gassballonger!!

Skrevet

jeg ville vært kjempefornøyd hvis vår kommune vedtok noe sånt. Da slipper jeg det jævla maset om disse drittballongene som er unaturlig dyre og bare bidrar til bråk...

Vi hadde da ikke heliumsballonger på 17. mai før, og det gikke helt fint det!

Skrevet

'fri helium og sandaler til folket!'

Skrevet

Hettegensere var jo forbudt i Moss på nittitallet, så da kan vel sikkert Drammen forby heliumsballonger i 2009 (selv om jeg kan komme på et dusin andre ting Drammen burde forby ved lov...)

Skrevet

Hvor ofte kjøper dere heliumsballonger? De fleste en gang i året- slapp av og nyt barnas dag. Kjøp en ballong- barna har jo glede av den i flere dager etterpå.

Utrolig hva man kan erge seg over!

Skrevet

var sikker på at det var en aprilspøk - inntil jeg sjekka datoen..

Skrevet

Hm, her vi bor har det aldri vært vanlig å ha heliumsballonger på 17. mai... Hva har Heliumsballonger egentlig med 17. mai å gjøre?

Skrevet

Foreldre kan jo kjøpe morsomme ballonger på forhånd, og blåse dem opp selv. Barna liker ballonger, selv om det ikke er helium i dem. Det finnes artige ballonger å få kjøpt på nettet, om man bruker litt tid på forhånd.

Skrevet

ja,fjern alt som ungene syntes er morsomt 17.mai.

Skrevet

...Jeg tenkte vi skulle fremme et forslag mot bunader (DE er dyre de), spekemat og rømmegraut. Ingen som har godt av det, legger seg rett på skinka. Og IS selvsagt, herregud, orker ikke maset.

Skrevet

Tror ikke vi trenger å være redd for at vi tar bort all glede for barna. I dag er det jo nesten fest hver dag. Ungene mangler jo ikke noe.

Synes det er helt greit at de forbyr de ballongene? Bare tøys.

Så dere som irriterer dere over at noen henge seg opp i de ballongene. Så kan vi si omvendt. Hvorfor gidder dere å henge dere opp i at dere ikke får lov å ha de ballongene? Det er jo mye annet kjekt på 17.mai.

Skrevet

Huff, jeg synes bunadspresset begynner å ta på ;-)

Skrevet

Forbud blir feil på meg. Man kan ikke forby alt man ikke liker. Merkelig.

Skrevet

forby også is,pølser,brus,tivoli og tuter i samme slengen,ungene maser om det og det koster penger.kanskje drite i hele 17.mai

Skrevet

Det er IKKE bestemt at heliumsballonger skal være forbudt på 17. mai.

Det som skal være forbudt er å SELGE heliumsballonger på gata 17. mai. Det kan selges i butikkene og kjøpes der (for eksempel dagen før), men politikkerne vil ikke ha masse frekke ballongselgere i 17. mai toget, på gatene og på torget, noe som er faktisk et problem i Drammen.

Synes faktisk det er fornuftig, selv om min 7-åring er lei seg. Ballongselgere har ingenting å gjøre i 17. mai toget. Hadde de bare oppførte seg pent og visste litt vanlig folkeskikk, så hadde ikke det vært et problem tenker jeg.

Og de har ikke tenkt å sette inn ekstra resursser til å ta vekk ballonger fra barn som har dem - det er ikke akkurat prioritert hos politiet. Kommer det et barn med en heliumsballong, så skal det barnet få lov til å ha ballongen.

Skrevet

Takk for fin oppklaring 1825, nå trenger vi kun en oppklaring på dette med hettegenserne.

Skrevet

Tenk så flott det hadde vært om de solgte flotte ballonger som lignet norske flagg!

Skrevet

Ja, DET lurer jeg også på.

Og i toget har selvsagt ingen selgere av noe som helst noe som helst å gjøre....

Skrevet

Du har helt rett i at noen av dem er frekke. Mange er utlendinger også,som ikke respekter den store høytidsdagen vår i det hele tatt. De kler seg i stygge klær, og noen ser ikke ut i det hele tatt. Det minste de kunne ha gjort, er å kle seg pent på selveste 17.mai!

Jeg kan ikke fordra innpåslitne selgere, uansett hvilken dag på året jeg møter dem, og hva de selger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...