Gå til innhold

Kan vannegå uten at slimproppen har gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som ikke ønsker å ringe føden, for hun er 99% sikker på at slimproppen ikke har gått. (Har ikke hatt noen missfarget uflod)

Å hun har ikke lyst til å reise inn på føden for å få bekrefet at hun har tisset på seg.

Jeg syns jo hun burde ringe, men hun nekter så lenge hun ikke har fått svar på om vannet kan gå uten at slimproppen har gjort det. Ingen av oss hun kjenner har kunne gitt svar på dette, å hun holder ikke til her inne.

(nesten så jeg ringer føden for henne for å høre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som merker at slimproppen løsner. Hos meg gikk vannet uten at jeg isåfall merket noe til noen slimpropp. Vanskelig å vite hva som er slimpropp og ekstra utflod f.eks. Jeg ville absolutt ringt. Har hun vondt i magen i tillegg er det ikke tvil....

Skrevet

Skal se om jeg får overtalt henne.

Hun har hengt seg veldig opp i at når vannet mitt gitt (min fødsel startet med vannavgang), så gikk det skikkelig å at jeg måtte skifte bind ofte. Men jeg er nesten sikker på at det også varierer. Må jo komme ann på hullet i hinna.

Hvis hun bestemmer seg for å ikke ringe, så er jeg dust å ringer å sladrer til mannen hennes som jobber i kveld. Så kan han ta den diskusjonen med henne, jeg skal ikke ha det på meg at jeg ikke gjore alt for å få henne til å ringe, dersom vannet hennes har gått.

Skrevet

takk for svar foresten

Skrevet

Det er jo ikke sånn at hun behøver og ha merket at proppen har gått heller.. men logisk sett så vil jo proppen gå før vannet vil jeg tro.. Siden proppen sitter utenfor .. Er hun usikker så burde hun jo så aboslutt ringe ned.. Virker som veldig mange henger seg opp i om når vannet går.., men som jeg har forstått og lest meg til så er det jo sånn at det er flertallet hvor en fødsel starter med rier kontra vannavgang.. =)

Skrevet

Bare ring! Jeg merket ikke noe til slimproppen i mine to tidligere svangerskap.Hadde heller ikke noe blodig utflod eller andre sånne tegn. Begge gangene startet med vannavgang. Første 12 og andre 8 dager før termin. Ikke alltid det kommer like mye vann, kommer som du sier an på "hullet":) Uansett så bør det ofte det sjekkes når vannet kan ha gått fordi det da blir åpent inn og faren for infeksjon kan øke. Når vannet gikk hos meg tok det 1-2 timer før jeg gradvis fikk skikkelige rier som økte i styrke.

Bedre å være litt "hysterisk" en etterpåklok iallfall!!

Skrevet

Takk for svar jenter.

Hun har ringt føden, å de skal inn for en skjekk nå.

Vi er to i vennegjengen som har hatt fødsler som har startet med vannavgang, så da virker det sikkert mer normalt enn hva det faktisk er at en fødsel kan starte med vannavgang.

Skrevet

tror ikke slimproppen må gå,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...