frøet76 Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Vet det er blitt spurt om før, men jeg husker ikke. Hva er best å begynne med, mais eller risgrøt?
FruTB Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Jeg tror det er best å starte med den du selv kan blande med mm - og så vidt jeg vet er det kun maisgrøten til nestle. Her reagerte Lille Bo på risgrøten med røde flekker i ansikt og hode - så virker kanskje som om den er litt hardere i kosten?!
Gjest Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Både ris- og maisgrøt kan blandes med mm/mme. Ifølge helsesøsteren min er det det samme hvilken man begynner med. Jeg valgte risgrøt, pga at det visstnok inneholder minst fiber. Tuppa mi har ikke reagert på den. (Men jeg gir henne ike tykk grøt, kun tynn velling på flaske). Tenker jeg skal prøve med maisgrøt snart, er greit å variere så de ikke går lei, og vender seg til flere smaker
1+2=3jenter Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Nå er det vel egentlig anbefalt å begynne med havregrøt med ris og hvete...ikke alle helsesøstre eller butikker som har fått med seg det da... (ICA, Kiwi, rema har i hvertfall ikke den grøten). Men i følge foreldre og barn nr 2 tror jeg det var(grøttest), er det lurt å starte med en grøt som inneholder litt gluten. Det kan forebygge utvikling av cøliaki senere i livet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå