Gå til innhold

moden??


I.L.s

Anbefalte innlegg

sist jeg var hos jordmor fikk jeg vite at jeg hadde 1cm åpning, og 2-3cm på livmorhalsen, forstår egentlig ikke helt forskjellen på dette, noen som vet? jeg var dessuten "helt myk", betyr det at jeg er moden?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hva du mener, blir heller ikke klok på terminologien ant modning.. Jeg fikk beskjed om at livmorhalsen er 2,5 cm da jeg var på kontroll på føden for to uker siden, og at jeg nok ville være klar snart.. Men jordmor på helsesatsjon sa her om dagen at jeg må regne med at det drøyer ennå.. Termin om 6 dager...

Men hvis livmoren er myk er du nok moden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1cm er åpning er hvor stor åpning du har.

 

2-3cm på livmorhalsen er nok lengden på livmorhalsen (tappen), denne blir flatere og dermed færre cm jo nærmere fødselen du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva dere snakker om.. ingen har sjekka noe på min livmorhals og jeg er 38 uker + 3. så tror ikke d er vanlig praksis jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble førsøkt strippet for litt over en uke siden, da var jeg 38+2 og jordmora mi fikk lov av lege å forsøke til min store glede så klart:) men d fungerte ikke noe særlig, hadde modningsrier resten av dagen, og så ble alt normalt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har sjekket livmortappen min heller (er 2 dager på overtid) men mange jordmødre sjekker om det er åpning/hvor moden når man nærmer seg termin.

 

Dette ble ikke sjekket i mitt forrige svangerskap heller før jeg kom på føden så ingen grunn til bekymring men ønsker du å vite om det har begynt å skje noe så kan du jo be jordmor sjekke på neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på kontroll på poliklinikken på føden i dag. tok ul og ct registrering. har vært inne to ganger pga høyt blodtrykk.

fikk dem til å kjenne på åpning . for jeg har kjendt verk i livmorhalsen og veldi nedtrykk siste dager.

og jeg hadde åpning på utrolige 3 cm. er førstagangsfødende og da er visst svært uvanlig å ha så stor åpning før fødsel har startet. er 38 uker + 3 på veg no. dem trodde ikke at jeg kom til å gå frem til termin hvertfall.

veldig førnøyd nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...