Gå til innhold

NY OVERTIDSTRÅD (HENG DERE PÅ RUGEFERDIGE DAMER!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er jeg inne på overtid (etter termin) med nr to også, sukk......

Termin var i går 8 april.

Men det er nå greit også da:) For livet føles bedre med vaffel og solo enn med vonde rier.

Håper bare fødsel starter hjemme, skal ut å spise kl fire og det hadde vært kjedelig å måtte betale dyrt for mat på restaurant og så måtte gå fra....

Dere andre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.. overtid på meg og.. første for meg da... hadde og termin i går 8.april... Er ganske så klar for å få lille gutt ut nå ja...

Er sykt lei av maset fra alle rundt meg om jeg kjenner noe å om jeg har rier eller om det skjer noe snart osv osv osv... hehehe..

Skrevet

hei!

ja her sitter jeg.. 4 dager over termin. å er sååååå lei! tror faktisk ikke det går ann å bli mere lei enn det jeg er nå. helt enig med deg ml87. det med maset til folk. jeg får meldinger inn på telefon og facebook hver dag nå.. av alle slags mulig folk som lurer på om det har skjedd noe.. "nå må da lille gutt komme da" får jeg høre hver dag. aaaarg. slitsom:( folk mener vel bare godt med det men. huff.. er førstegangs fødende jeg da. så det er vel ikke uvanlig at man går over tiden. men hadde ett lite håp om å få gutten min nå i påsken.. jeg har ingen kynnere, ingen mensmurring osv.. altså ingen tegn på at noe er på vei til å skje. da mister jeg litt motet. men en venninne av meg gikk bare å la seg om kvelden.. plutselig våknet hun av at det var igang. så kan jo hende det skjer med meg å... hvem vet..

vel.. dere får ha lykke ti uansett da jenter:;) full måne i natt:)

Skrevet

Ja vi får krysse fingrene for at fullmånen hjelper til!! :op

Skrevet

Hei hei

Hadde også termin i går 8 april... går bare rundt og kjenner etter spor på at noe er på gang. Men nei...

Var vel fullmåne i natt og i dag så ser ikke ut som vi fikk noe hjelp fra den heller. Trodde virkelig jeg skulle sittte med den lille i armene nå, men det blir vel desto bedre når den først kommer.

Lykke til til dere alle

Skrevet

Hehe, det er det som er mest irriterende, maset til folk....

Særlig spm: har du rier nå? (svigerfar). Selvfølgelig ikke, jeg sitter da her helt rolig å spiser.

Vi satser på natta da damer!

PS: Min første fødsel hadde jeg null tegn, plutselig en kraftig ri, så en til etter 20 min. Så kom de veldig tett, etter to timer reiste vi til ullevål og kom inn med 8 cm åpning!!! to timer etter hadde jeg gutten på brystet. Drømmefødsel! Så det kan pltselig starte og bli en veldig god opplevelse. Denne gangen tenker jeg ikke på fødsel i det hele tatt, tar det som det kommer.....

Skrevet

GODT å høre om din første fødsel her *beredt overtid* , for jeg tenker litt sånn at jeg kjenner ikke anntydning til noe som helst, så jeg tviler liksom på at noe skal skje i de neste døgnene,,,men d kan jo plutselig skje ja.

Skrevet

Her er jeg også, 5 dager på overtid og rimelig lei! Har hatt masse mensmurringer og maserier de siste par dagene, og igår er jeg nesten sikker på at slimproppen gikk selv om det bare var gjennomsiktig utflod uten noen antydning til blod i... Det kom ganske masse og selv om jeg tørket meg 5 ganger fikk jeg ikke alt bort, det fortsatte bare å komme... Så dermed regner jeg med at det var det.... Idag har jeg hatt masse murringer hele dagen, og har på følelsen at det er i kveld/natt det kommer til å skje! Kanskje det bare er fordi jeg har vært så innstilt på at siden det ikke har skjedd før så MÅ det skje når det er fullmåne, men følelsen er der nå ihvertfall!

Spennende å se hvem som føder først da! Jeg var den som hadde termin først av alle på svangerskapskurset men nå er det allerede to av damene som har født før oss... :( Veldig kjipt så er klar for å få han ut nå!

Skrevet

OI! Du må da være i gang i løpet av natta Gravide!! :)

Jeg har litt slim, men ikke nok rosafarge til å tro det er noe slimpropp enda.... Men har hørt man ikke alltid ser den, noen ganger kommer den under selve fødselen også. Så jeg håper det kan skje noe med meg snart også:)

Nå skal jeg ut og se om jeg ser fullmånen eller om det er overskyet...

Skrevet

Nå er jeg to dager over termin!! Tror slimproppen holder på å gå - litt og litt - hvertfall rosa slimtråder innimellom.... ( sorry - ekkelt? )

Har hatt maserier hver kveld nå - men ikke så mye i kveld når det er fullmåne og alt.... merker ikke noe til den månen jeg....:(

Men er ikke det bare en myte ? At det er flere fødsler ved fullmåne??

Skrevet

Jeg venter nr 2 og er 9 dager på overtid! Førstemann kom 16 dager på overtid. Jeg håpte at denne skulle komme av seg selv, men jeg skal inn på sykehuset i morgen og bli satt igang. Flere som skal settes i gang?

Skrevet

Merker ikke noe til månen jeg heller desverre.... Murringene og takene har gitt seg selv om jeg har holdt meg i bevegelse... Har vært å rydda nede i kjelleren av alle ting, og det skulle jeg tydeligvis ikke har gjort siden ting har roet seg... Men kanskje noe skjer i natt når jeg sover da.. Er jo lov å håpe!

Lykke til alle mann da! :)

Skrevet

Nei, liten erfaring med igangsetting dessverre....

Men det er mange tråder om det her inne:)

Den månen funka ikke, jeg så den heller ikke da det var tåke i går kveld:(

Sukk sukk sukk....

Har kynnere, men det går jo ikke over til noe mer effektivt!!!

Spennende å se hvem som føder snart da:)

Skrevet

Hadde termin igår eg og, ble ikke noe av den trua eg hadde på fullmånen nei! Sendt ut av sykehuset igår med 5 cm åpning og kontraksjoner hvert 4-5 minutt.. ikke sterke nok rier til at de vil legge meg inn ennå...

Skrevet

Da tror jeg det er siste dagen jeg skriver på denne tråden, for kl 8 idag morges gikk nemlig vannet mitt!!!! Endelig!!!! Hadde vært på do og tissa (som så mange ganger før...) tørka meg og vaska hendene, men når jeg kom inn i senga igjen begynte d renne igjen! Tenkte; "Jøss, var jeg ikke ferdig å tisse?" Kom meg ut på doen og da så jeg jo at d var masse slimete vann i bokseren og det fortsatte bare å renne. Skjønte jo med en gang at d var vannet som var gått! Fikk hevet på meg ett bind og gikk ned til sambo som sov på sofaen (jeg snorker så.....) og ga beskjed. Fikk ringt til føden og skal opp der til sjekk kl 11. Har merket litt sterkere sammentrekninger, men de er langt i fra vonde eller regelmessige, så blir spennende å se hvor lenge denne fødselen kommer til å ta! :D

Skrevet

hehe noen som er heldige!!! :op Slimproppen gikk for godt og vel ei uke siden her alså, så den er bare et sikkert tegn på at noe er i gang... ;0) hehe Sitter bare her me mensmurringer og kynnere... er tak i noen av de... men ikke nok til at jeg tror noe er på gang nei!!! ;)

Skrevet

Oi oi oi !!!!!!

Kjenner jeg blir skikkelig gira når jeg leser om dere som er i gang nå!

Husk å legge inn et innlegg når dere er kommet hjem fra føden da:)

SÅ GØY!

Her skjer null og niks....

Skrevet

Hiver meg på!!

Jeg er 11 dager over termin (30.mars). Har vært på sykehuset på onsdag og i dag og fått modningsakupunktur og tatt ctg osv. Alt er ok. Skal prøve mer akupunktur på søndag hvis ikke det har skjedd noe før det, og settes igang på mandag. Har ei jente på 5,5 år. Hun kom "av seg selv" 13 dager over termin, så det er fortsatt håp om at dette kan skje på vanligmåten...

Hadde aldri trodd at jeg skulle gå så lenge denne gang, men sånn ble det visst!! Er egentlig ikke så utålmodig. Det viktigste er at jeg blir sjekka om alt er ok innimellom, og det blir jeg heldigvis.

Skrevet

2 dager over termin her... vært inn og ut på sjekk pga mistanke om beg. svangerskapsforgiftn. huff, sendt hjem idag, ville ikke sette igang i påskeferien med mindre det var akutte medisinske årsaker til det... blodtrykket var self. bra idag. gikk 15 dager over m førstemann før jeg ble satt igang, lite lyst til det igjen....

bekkenet gjør vondt, burde vel egentlig hatt noen krykker nå.... tror jeg er av typen med kropp som ikke vil sette seg i gang selv....

Skrevet

Var på sykehuset i dag og fikk satt inn ballong. Ble så skuffa. Akkurat som sist gang. Først ballong, så to dager med modningspiller. Hadde virkelig håp om at jeg var så moden at jeg kunne gå rett på pillene. Men neida..... Hadde en tøff fødsel for 3 år siden og minnene om den kom kasta på meg i dag. Vet jo at det trekker ut mer når jeg må begynne på begynnelsen med ballong og full pakke. Savnet av 3 åringen min er også stort. Måtte sende han avgårde til besteforeldrene og de bor selvfølgelig ikke i nærheten! :-( Nei, er deppa nå jenter. Måtte bare få ut litt stim!

Skrevet

Da har ballongen falt ut! Hadde vært såååå deilig om riene kom igang av seg selv! Har bare noen svake sammentrekkninger. Noen andre som er på "igangsetting"?

Skrevet

Så spennende da!

Jeg er bare dag 2 på overtid, så her er det ei stund til igangsetting.

Men følger spent med på dere som er kommet lengere.

Tenker å legge meg nå, fremdeles mye kynnere som ikke fører noen steds hen.....

Skrevet

Slenger meg på her jeg:)

5 dager på overtid med nr 2. Fødte 2 uker før sist og har ventet i en evighet nå synes jeg.

Slimproppen gikk på mandag, maserier en gang i timen i 3 uker, masse kynnere og nedpress, MEN ingen baby:(

Får ikke overtidskontroll før slutten av neste uke pga påska og begynner å bli litt bekymret for om denne kommer av seg selv.

Skrevet

Jaja nye dag og nye muligheter er det ikke det de sier?? :oP

3 dager på overtid nå.. Meeen tror han lille har det litt for godt i magen..

Men kjenner det at nåååå er jeg gaanske så klar for at han skal komme..

HVordan går det med dere andre?? fine i formen?? :)

Skrevet

- 4 dager - men er i gang. Holdt på siden fire i natt - er enda hjemme og venter på at riene skal bli lengre og mer regelmessige. Men det gjør voooondt!!! he he he ... men gla det har startet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...