Gå til innhold

Definer "gylden middelvei" ved inntak av gotteri og alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tipper det blir svært forskjellige svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal definere en gylden middelvei? Begge deler er helt unødvendig ;)

Skrevet

Altså. En bekjent koser seg med vin når han og kona deler 3 hele flasker. Min mann og meg koser oss med vin hvis vi deler en flaske. Det er altså mulig at "den gyldne middelvei" for min bekjent er helt noe annet enn min "gyldne middelvei":)

Skrevet

Skjønn. Men det igjen er like indivudelt som alt annet.

Det finnes ingen gylden middelvei på påskegodtet i år. Vi skal kose oss, og har spist påskegodt i to dager allerede :-O Alkoholen begrenser seg til en øl til maten. Jeg er på minussiden når det gjelder alkohol, da jeg fordrakk meg forrige helg.

Skrevet

Uff. Ikke snakk. Jeg vet godt at marengsen jeg bakte...og spiste i går og dag er langt over "den gyldne middelvei" for mitt vedkommende. Likevel. For noen hadde det sikkert vært helt innenfor den osv..osv:)

Skrevet

Joda, men hvorfor definere en gylden middelvei? Ingen tar skade av ikke å drikke alkohol (sett vekk fra hardbarka alkoholikere som går rett i delir og voldsomme abstinenser). Hva man synes er et aksepabelt forbruk av rusmidler er en diskusjon jeg heller hadde tatt ;)

Skrevet

For meg med aktiv jobb og trening tre ganger i uka + turer o.l. blir det lørdagsgodt, bolle på kafe og kaffelatte, kake på jobb, osv.

Alkohol: deler en flaske vin kanskje en gang i uka/pr 14. dag, evt et par pils. Det funker for meg.

Ungene får godteri/kaker o.l i selskap, festlige anledninger + lørdager. Så baker vi kaker/boller innimellom.

Ellers så spiser vi mye frukt og grønnsaker, rent kjøtt/fisk og ikke Toroposer.

Skrevet

Alkohol - hmm, mitt inntak er ca. 1-2 glass vin pr mnd og en skikkelig flatfyll 1-3 ganger i året ;)

Men nå har jeg ikke smakt en dråpe alkohol siden dagen minstemann ble unnfanget - han er 3 uker i morgen! :) (..bortsett fra dråpene med romessens i melisen på romkaken jeg bakte til datteren min sin bursdag - det er faktisk 18årsgrense på romessens!)

Godteri spiser jeg halvparten av gangene jeg får lyst på snop (som egentlig er alt for ofte), og jentungen får godteri når både jeg og hun har lyst på - det er ikke så ofte. Hun er mer glad i oliven og fetaost enn sjokolade så det er en god ting. (Hun er 4år.)

Forøvrig skal innrømme at før jeg ble mor og "gammel og kjedelig" spiste jeg sjokolade hver dag og festet minst 1 gang i uka. Og festing er ikke bare 1-2 glass nei :)

Skrevet

For meg handler en gyllen middelvei mer om frekvens enn mengde. Jeg kan kose meg med en pose potetgull en kveld, eiller drikke 1 1/2 liter cola en helg, men jeg gjør det ikke hver dag liksom. En gang i uke med godis, oftere når det er påske og ferie da.

Alkohol setter sin naturlige grense hos meg da jeg tåler ekstremt lite. Skal jeg på fest, noe som skjer svært sjeldent så drikker jeg sikkert en flaske vin og litt rusbrus. Ellers kan jeg ta en flaske smirnof ice e.l til grillmaten på sommeren, et glass likør en kveld i blant etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...