Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #26 Skrevet 18. april 2009 og her er en kilde: http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=470&type=2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #27 Skrevet 19. april 2009 Artig å se de useriøse og nokså useriøse linkene folk kan komme med her inne. VG,TV2,doctor within...... At 1:1000 vil dø av meslinger er et faktum,det gjelder for i-land,ikke u-land!
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #28 Skrevet 20. april 2009 meslingedødsfall i usa hadde falt fra 13 av 100000 til 0,03 pr 100000 mellom 1900 og 1955. det er jammen litt av noen tall, skjønner at folk løper i panikk til helsestasjonen for å vaksinere. gud bedre for en forferdelig sykdom. Jeg vet ikke om du noengang har åpnet en historiebok, men i årene 1900 til 55 skjedde det altså en rivende utvikling; transport, kommunikasjon, helsevesen og utbygging av sykehus. Jeg kan ikke forstå at du ikke skjønner at det vil være en kraftig nedgang i dødsfall av sykdommer som følge av denne utviklingen. Dette førte imidlertid ikke til at folk sluttet å dø av meslinger, i perioden 58-62, de siste årene før vaksinen i USA døde det 432 mennesker i snitt pr år av meslinger, og i lille Norge døde det i 59 23 mennesker av sykdommen. I våre dager, i den vestlige verden, dør fortsatt 1-3,5 pr 1000 sykdomstilfelle, og mange (kanskje opp til 1 av fem) får senskader av denne sykdommen. Om DU synes det ikke er verdt å beskytte seg mot, så er du heldigvis i utakt med rådende helsemyndigheter, som setter verdien av menneskeliv høyt.
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #29 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Er det menneskeliv som settes høyt eller er det syke mennesker som settes høyt? Hverken helsevesen eller legemiddelindustri lever av friske mennesker så vidt jeg vet. Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i dine tall.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #30 Skrevet 20. april 2009 Helseinterressert skrev: "Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i dine tall" Nei, det er fordi du ikke har kildekritikk men svelger alt antivaksinesidene sier som sannhet, mens jeg forholder meg til dokumenterte påstander og kan dokumentere alt jeg sier. Jeg har gjentatte ganger påvist at du lyver, leverer feilaktig statistikk og utviser en pinlig kildekritikk, uten at du ser ut til å ta dette innover deg. Du er faktisk ikke ydmyk engang etter at du blir tatt i løgn, eier du ikke skam?
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #31 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Kilder som avviker fra dine synspunkter er ikke automatisk feilaktige. Dine gjentatte personangrep, selvopphøyelse og projisering av egne egenskaper over på andre kan du spare meg for. Følgende studie viser at det døde 0,15 av tusen i tidsrommet 1970-1983 i england og wales: http://www.bmj.com/cgi/reprint/290/6466/443 Dette er altså 20 ganger mindre enn det du prøver å skape inntrykk av. Og vaksinens betydning av dødelighet i forhold til meslinger kan også diskuteres da død av meslinger sank med rundt 99,5% før massevaksinering mot meslinger ble populært i USA. Bakterier og virus er ikke farlige i seg selv, det må andre faktorer til. Men sterke krefter jobber for å skape et inntrykk av at bakterier og virus er en trussel for å fremme salg og oppslutning av vaksiner.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #32 Skrevet 20. april 2009 Her bare fortsetter du jo å bevise at du ikke forstår hva du selv leser. Ærlig talt, hvordan forventer du å bli tatt seriøst når du kommer med sånt tull som dette? Dette er , konkret, en gjennomgang av oppgitte dødsårsaker på death certificates i england og wales i en viss periode, og viser altså hvor mange som døde av meslinger i forhold til mennesker som døde av andre ting. Ikke noe sted står det noe om hvor stor del av de som var angrepet av meslinger som døde, og således må jeg be deg dokumentere tallet du kommer med (0,15 pr tusen). Slutt å forurense debatten ved å leke offer. Vær ærlig, forhold deg til objektive kilder, og prøv å forstå hva du selv leser før du poster det, så vil du nok oppleve å bli møtt med respekt du også.
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #33 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Sjekk under methods and results, sitat: "The overall ratio of deaths to measles notifications was 1,5 per 10 000" Dvs 0,15 av 1000. I tillegg må en ta i betrakning at MMR vaksinen er en bidragsyter til de over 10 milliardene som er utbetalt ifm død og skader av vaksiner siden 1988 i USA. Mørketall kommer i tillegg.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #34 Skrevet 20. april 2009 Hjelp, du GJØR deg dum nå håper jeg? "The overall ratio of deaths to measles notifications was 1,5 per 10 000" 1,5 av 10 000 DØDSFALL, ikke 10 000 tilfeller av meslinger!
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #35 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Beklager, takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Jeg synes nok at tallet virket noe høyt. På følgende figur kan vi se at fra årene 1955 til ca 1967 at det i England og Wales var ca 400 000 tilfeller av meslinger i gjennomsnitt og at det var kanskje ca 50 dødsfall i gjennomsnitt : http://www.hpa.org.uk/web/HPAweb&HPAwebStandard/HPAweb_C/1195733756107 Dette betyr at det i dette tilfellet (gitt at registrerte tilfeller og diagnostisering/dødsårsak er riktige) at ca 0,125 av 1000 døde. Men som nevnt tidliger, det egentlige tallet kan være mye lavere da dødsfallene kan ha andre bakenforliggende årsaker enn meslinger.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #36 Skrevet 20. april 2009 Du er helt hinsides frekk. Etter å ha blitt avslørt i å være direkte tjukk i hue og ikke klare å lese de rapportene du SELV legger ut, legger du frem en "blurry" graf, istedenfor siden etter, den som viser de konkrete dødstallene og innrapportringene. Herregud. Ikke snakk om å være ydmyk, nei. Dette er rene meslingmeldte dødsfall, husk at dette er ett absolutt minimumstall siden de fleste bukker under av andre sykdommer i etterkant. http://www.hpa.org.uk/web/HPAweb&HPAwebStandard/HPAweb_C/1195733835814 Jeg gidder ikke engang lese tallene siden vi alle vet at de vil ligge mellom 1 pr 3000 og 1 pr 5000, som er normtallet når man snakker RENE meslingdødsfall.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #37 Skrevet 20. april 2009 hihihi, sunnmamma er gått tom for antipsykotika igjen...og sånn ritalin hun rapper fra du kjernesunne barna sine...
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #38 Skrevet 21. april 2009 Legg merke til hvordan antivaksineaktivisten Helseinterressert forholder seg til sannheten. Eller hvor godt han forstår sine egne kilder. Dette er nivået til antivaksinekampanjen. Løgn, mangel på forståelse, og enda mer løgn.
Helseinterressert Skrevet 21. april 2009 #39 Skrevet 21. april 2009 Sunnmamma, Forskning, vitenskap og undersøkelser som ikke passer inn med dine overbevisninger er ikke automatisk løgn.
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #40 Skrevet 21. april 2009 Nei, det har du rett i, men kommer tallene eller sitatene fra deg er de i de absolutt fleste tilfellene løgn, det har jeg grundig bevist.
Helseinterressert Skrevet 21. april 2009 #41 Skrevet 21. april 2009 Sunnmamma, Er du sikker på at du nå ikke projiserer egne egenskaper over på andre?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #42 Skrevet 21. april 2009 sunnmamma, du lever i en lite boble av tull og tøys, helseintressert og mange andre har dokumentert sine fakta en lang rekke ganger, vi som ikke vaksinerer vet vi har tatt rett valg, de som er sterke nok og kloke nok til å sjekke ut vaksiner selv vil ta et lurt standpunkt uansett hvor spydig og hissig du er. men det ville være flott om du lot være å skade andre med dine meninger. det er det du gjør ved å¨oppfordre foreldre til vaksinere barna sine. det er fryktelig leit du har så lav moral at du ønsker andres barn innpodet ,med alt det en vaksinering medfører. vaksiner dine egne unger!!!
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 Helseinterressert skrev: Er du sikker på at du nå ikke projiserer egne egenskaper over på andre? Ja, det er jeg helt 100% sikker på. Står du på at påstandene og regnestykkene dine i denne tråden er sanne, eller er du klar til å innrømme at du tok grundig feil?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #44 Skrevet 21. april 2009 men helseintressert har ikke sagt noe som er feil, kun en liten bommert hvor tallene var meslinedød blant alle dødsfall, og helseintressert rettet på dette, så da er det vel ikke noe mer å hyle om....du fornekter deg ikke når det gjelder urkomisk fornærmelse....."du lyver"....om noen hadde løyet, så er det iallefall sikkert at du har tatt det personlig...litt flaut personlig, jeg begynner å ane uger i mosen, er du rett og slett en vaksinemotstander som er ute etter å drite ut en fanatisk vaksienprofet?...uannsett.....da får du iallefall applaus av meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå