Gå til innhold

Mister min del av arven??? pga min søster???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min søster har arvet en leilighet,av min bestefar.

Da han døde var hun og min far på skifteretten og leverte dokumentasjon på at vi er arvingene ,samtidig satte hun seg ansvarlig for post regninger og alt.

Hun skulle levere strøm regninger,husleie i banken så det skulle bli trekkt i fra bestefars konto.

Hun har ikke gjort noe det er manglende husleie på 3mnd+at strømmen er stengt gått til innkasso.

Vi skulle også pusse opp der ,vi skulle legge ut 10.000kr hver til opp pussing.Men ingen ting skjer hun gidder ikke å ta tlf når jeg ringer ikke svarer på mld mine.

Jeg har kontaktet advokat han skulle snakke med henne ,og ringe meg tilbake,men ikke hørt noe.

Er redd at leilighetn går på tvangsauksjon pga manglende betaling,jeg kan ikke få levert regningene i banken dem blir ikke akseptert fordi at hun står annsvarlig.og all post går til henne.

Kan også si at når min bestefar lå på gamlehjem så ba hun pleieren om en fullmakt til hans konto.

Dem spurte etter meg ,men hun sa jeg bodde i ulandet ,noe som bare er piss.

Hun fikk fullmakt ,men etter ca 2 uker ville hun ikke ha den lenger,pleieren jeg snakket med sa det ,da jeg ringte.

Kan begynne å lure om hun har tatt noe ifra kontoen og sagt opp fullmakt så ikke sakl bli oppdaget??

Hun har jo stjålet 10.500kr fra meg og solgt en garasje min mor hadde og beholdt pengene .

Sorry langt innlegg ,men hva hadde dere gjort ?

Bytta advokat ? han her svarer jo aldri og leiligheten går vel til tvangs salg,det må jo gå utover min del da? hvis vi mister den pga ho??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bytt advokat, og lever en anmeldelse på søsteren din pga av mislighold.

Skrevet

Jeg ville løpt og fått ny advokat straks påsken er over.

Skrevet

anmeldelse pga mislighold går det?det visste jeg ikke)

hos polis eller advokat? takk for svar)))

Skrevet

Ja jeg må nok det,det er jo 2uker siden advokat skulle ringe meg ,skjønner liksom ikke hvordan tanke gangen hennes er.Huff.

Skrevet

Ring advokaten din og hør om hvor saken din står. Dette er ikke gjort over dagen.

Hvordan kunne hun selge din mors eiendom?

Skrevet

Nei hun solgte garasjen ,for min mor ga henne en fullmakt til å leie den ut ,da min mor ble kreft syk ,og sluttet å kjøre bil.

Hun leide ut en periode,og min søster oppretta en konto der pengene gikk inn på,den var leid ut en periode,men da mamma spurte etter pengen ,sa hun vet ikke jeg vel . Jeg sjekka opp og da hadde hun solgt garasjen og tatt penga fra den tiden garasjen var leid ut.

Min mor konfronterte henne med det ,men hun begynte å hyle å skrike til min mor,og hun svarte bare de pengene skal jeg ha tilbake .Men min mor døde uten å få penga sine.

Skrevet

Når ikke advokaten på mob eller kontor tlf,men sendte en mld på mob hans.

Skrevet

send et brev til politiet, hvor du skriver det du skrev på hovedinnlegget her. skriv også at du anmelder søsteren din, så vil hun får et brev, eller en telfon fra politiet hvor hun blir gjort kjent med anmeldelsen, og innkalt til avhør.

Skrevet

Vet ikke om folk her kjenner fremgangsmåten etter arv, siden svarene er litt tynne..

Det er mye du ikke skriver. Så lenge du er arving burde du selv ha oppsøkt skifteretten, slik at du hadde fått din egen fullmakt til innsyn i kontoer osv.

Når din bestefar døde ble kontoene fryst, og det er de frem til papirer du og din søster undertegner på hvordan dere ordner arven er sendt inn.

Dersom din søster har prøvd å belaste regningene på din bestefars konto, før dere har "skiftet" boet som det heter- så har disse naturligvis blitt avvist av banken selv- siden det er umulig å belaste en død persons konto. Dette er ikke hennes kyld- men bare slik det fungerer. Man må da kontakte huseier og forklare saken, eller legge ut selv inntil videre.

Har dere gjort opp boet? Dvs sendt inn papirer med begges underskift på til staten osv?

Hvis dere er midt i oppgjøret kan du gå innoms kifteretten for å få egen attest, og så sjekke opp med bank osv hva din søster har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...