Gjest Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 barnefar, som ikke har fått lov å ha barna pga kriminalitet, hadde sagt at han skulle ha ett av to barn på samvær?
Gjest Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Eller, det med kriminaliteten har ingenting med saken å gjøre egentlig, saken er at han vil ha kun ett barn! Dette antar jeg er fordi eldste nå visstnok kan reise alene med fly. Det kan ikke yngste. Hadde dere godtatt å sende bare ett barn alene på samvær, mens yngste ikke fikk det fordi faren ikke ønsker å hente barna på flyplassen vår? (ja, jeg tar utgangspunkt i at ikke jeg skal reise ved eventuelt samvær)
Gjest Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 jeg hadde ihvertfall aldri sendt noen av barna på samvær hos en far som er kriminell uten tilsyn! Men det er meg da!
Gjest Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Helt uavhengig av kriminalitetens form og personens omsorgsevne? HI: nei, jeg hadde ikke godtatt den formen for forskjellsbehandling av barna.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Han begrunner det med at han nå har sonet dommen sin og at han ikke har gjort noe dumt etter det. Så hvis jeg får det skriftlig at barnevern/politi synes det er greit at jeg sender barna til han så må han vel bare få lov til det. Jeg kan ikke bevise noe som helst da han bor på en annen side av landet. Det er jo de som sier at han ikke skulle ha samvær med barna pga diverse forhold. Det er dog hvertfall to år siden. Nå vil han ha mekling igjen, og det er jo ok det, men han mener at det er kun eldste han vil ha fordi han kan reise med fly alene. Jeg kjenner at jeg stritter imot, men hva har jeg liksom å stille opp mot om han kan bevise at han er skikket til å ha barna?
Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Er det 2 år siden han så barna da? Poenget mitt er at hvis det er lang tid siden regelmessig samvær kan du fint kreve at samvær skal finne sted i barnas nærmiljø på regelmessig basis inntil et tillitsforhold er på plass mellom far og barn.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Jo, det krevde jeg allerede ved første mekling, men han har ikke imøtesett det. Han mener at det er helt utelukket at han skal reise hit for å være med barna her. Jeg skjønner ut at jeg må tenke ut noe lurt...
Gjest Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Det er nå sånn da at det finnes flere dommer på at samvær skal finne sted på barnas hjemsted i en tilvenningsperiode, ofte 1 år hvis avstandene er så store at annenhver helg blir vanskelig å gjennomføre. Du trenger ikke tenke ut så mye lurt, du kan forlange dette. La det være et ufravikelig krav. Han må eventuelt trekke deg for retten hvis han ikke aksepterer dette.
OsloMor Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Kriminell kan jo være så mangt, men skal jo være en veldig god grunn for at man på bakgrunn av det skal nekte en forelder samvær.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Vel, det hadde med vold å gjøre og jeg strider ikke mot barnevernets avgjørelse. Jeg fikk brev fra dem der det sto svart på hvitt at om jeg sendte barna til barnefar ville MIN omsorgsevne bli vurdert. Nå har det gått noen år og jeg har aldri sendt barna til han. Ved forrige mekling sa jeg at jeg ville ha det svart på hvitt at jeg KUNNE sende barna til han uten at min omsorgsevne ble vurdert. Det kunne ikke barnevernet skrive ut (til han slik at han kunne få samvær). Nå prøver han seg igjen med at eldste barnet er gammelt nok til å reise med fly alene og derfor innkaller han til ny mekling. Jeg vet imidlertid ikke om han har samme samboer som sist, men har han det er det helt uaktuelt da han er anmeldt av naboer for å banke henne pluss annet/andre forhold som gjorde at han fikk en toårsdom. Hva har jeg å stille opp med nå, jeg aner ikke, Har ikke fått summet meg enda, men jeg skal hvertfall forberede meg godt til mekling og sjekke ut hvilke lover og regler som gjelder. er det andre i en slik situasjon?
erteposen + 4 Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde sendt det eldste barnet mitt alene til barnets far om forholdet var godt og barnet ville siden en dom ikke nødvendigvis ikke har noe med omsorgsevne å gjøre. Kanskje er det best å starte med det eldste barnet. Når du legger til nye moment til historien er svaret nei. Mener barnevernet at din omsorgsevne må vurderes om du sender barna og han har en voldelig samboer gir svaret seg selv. Det er jo positivt med megling og han viser interesse for barna, men du må nesten forberede deg godt. Jeg hadde kanskje foreslått at han kommer til dere på besøk og blir kjent med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå