Gå til innhold

Hjelp :( Sta liten pike. Trenger tips. (samme småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har funnet ut at hu bare skal ha pupp på nettene og ikke på dagene. :( Veldig trist. Har så lyst å amme.. Men har prøvd nå i to dager.. Å tilslutt må jeg jo bare gi henne flaske. Men prøver hver gang når hun er sluten å gi henne pupp. Har pleid å gi henne mme når hun skal legge seg. Så jeg har jo straffen meg selv. Så anbefaler ingen andre å gjøre det. Om de ønsker å amme.. Det gikk fint i 2 mnd.

Hvor mye skal en 2 mnd gammel baby ha som ett måltid? mer enn 100 ml? hun drikke opp det. å virker fortsatt sulten egentlig.

Er det noen tips fra flaskemammere om hva som er lurt å ha? tips fra andre og mottas også =D

Hilsen en frustrert mamma

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vanlig døgnmengde er vel ca 15% av kroppsvekt i løpet av et døgn, fordelt på ca 8 måltider. veier f.eks barnet 6000 gram, vil total døgnmengde bli 900 ml, og dermed ca 110 ml per måltid, men dette er forskjellig fra barn til barn. Mengden mme skal ikke overstride 1000 ml i døgnet.

Men når det er sagt så er det mange barn som har puppenektperioder, og hos mange kan de fort gå over også. Har du prøvd å snakke med helsesøster e.l. om problemet? Det er såklart ditt valg, men siden du ønsker å amme er det kanskje verdt å gjøre et forsøk til for å få det på rett kjør igjen? Det er jo tross alt mye enklere enn de grusomme flaskene :-)

Hilsen flaskemamma som håper ammingen går bedre neste gang=)

Lykke til!

Skrevet

Heia takk for svar.. :)

Ja jeg ønsker å gjøre alt for å få til ammingen. Å siden de kan puppenekte en gang iblandt. da har jeg vell en sjangs til å klare det da =D

Nei har ikke snakt med henne om det. bør vell kansje ta kontakt med henne ja. Men liker henne ikke så veldig godt. Men det er jo for barnets skyld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...