Gå til innhold

Samvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ei jente på tre måneder. Fram til nå har faren mer eller mindre bodd hos oss av ulike grunner. Han har nå funnet seg leilighet og flyttet. Hvordan skal jeg gå fram når vi skal lage avtale om samvær?

Jeg har sagt at det ikke blir aktuelt med mye overnatting og sånt foreløpig, da hun er såpass liten - jeg mener han heller får komme hit. Han blir sint og mener at det spiller ingen rolle, han kan ha ungen hjemme hos seg - helst så ofte det passer...

Jeg sier at vi skal ta dette sakte og gjøre det som er best for barnet, men han ser nok bare sine egne behov..

Jeg har foreldreansvaret alene, så slik sett kommer han vel ingen vei med trass heller.. men jeg vil jo helst ikke at det skal bli bråk allerede nå liksom...

Hva gjør dere - hvordan var det når barna deres var så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan vel amme liksågodt som du...???

du kan jo bare prøve med overnatting nå i tidlig alder så tror jeg fort at det blir annen lyd i pipa... det er ikke mye nattevåk og barneskrik disse mannfolka tåler..

Skrevet

Dessverre så ammer jeg ikke .. fikk ikke til av diverse grunner - så har pumpet frem til nå.. nå trapper jeg ned for det er så mye styr. Dessuten sover jenta hele natten... Hehe.. jeg har liksom INGEN gode argumenter merker jeg.. bare at jeg synes det er for tidlig.

HI

Skrevet

klart det er for tidlig, det er helt syyyykt å be om. Barneombudet sier at barn under 3 år bør ha ett hjem.

Skrevet

Det er ikke anbefalt faste overnattinger før barnet er 1 år. Du kan lese om dette, og om barnets nødvendige binding til en omsorgsperson på barneombudet.no.

Barnet skal ha jevnlig samvær(helst et par ganger i uka) hjemme der barnet bor. Dette har også med trygghet og binding. Og nødvendig og best mulig utvikling hos barnet.

Samvær og foreldreansvar har lite med hverandre å gjøre. Det er hele tiden barnets beste som skal være i fokus.

Hva barnefar mener om saken har lite å si så lenge det ikke er til barnets beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...