Gå til innhold

Min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro til føden kl 22.30 søndag, med middels vonde og ganske uregelmessige rier. Fikk stort rom med 2 senger så jeg og mannen skulle prøve å sove litt. Greide å slappe av mellom riene, men ble ikke mer enn 40 min soving. Kl 5.30 vekte jeg gubben for nå begynte det å gjøre ganske vondt. Satt i badekar fra 7.30 til 8.30 og ble deretter sjekka for første gang kl 10. 2-3 cm åpning og fortsatt en liten del igjen av livmorhalsen. Jaja tenkte jeg... det var da ikke store greiene og forberedte meg på en laaaang fødsel. (Brukte 30 timer første gang) Kl 12 var det tid for sjekk igjen. Nå var livmorhalsen helt avflatet og sentrert og jeg hadde 4 gode cm. Herfra var det sinnsykt vondt og etter en times tid ville jeg ha lystgass. Den funket litt fordi jeg fikk noe annet å tenke på, men mot slutten måtte jeg ta vekk maska så jeg fikk brøle litt, hihi. Kl 14 begynte jeg såvidt å kjenne trykketrang og insisterte på at hun skulle sjekke meg. 9 cm og bare en liten kant igjen... ble da liggende i senga og kl 15.09 kom verdens skjønneste gutt opp på brystet mitt. 3770 g og 53 cm. 37 cm rundt hodet + en hånd. Måtte sy litt, men ikke mye. Nå storkoser vi oss hjemme og venter mye familie og venner på vesøk i påsken :) Lillegutt sover for det meste, og om natta har jeg ammet bare 1 gang hittil. Håper det fortsetter sånn :D

MITT BESTE TIPS:

Jeg stod i prekestol under hele fødselen og fikk anbefalt å stå bredt med beina og ned med rumpa for å hjelpe babyen nedover i bekkenet. Jeg kan med hånda på hjertet si at dette hjalp meg til en raskere fødsel. Fra 4 cm til han var ute tok det bare 3 timer, mot 12 forrige gang. Gubben stod bak meg og vi "rugget" liksom i takt hver gang det kom en ri. I tillegg tok han tida, ga meg drikke og støttet meg. Fikk veldig skryt for at vi var et godt team :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse.. hørtes ut som en grei fødsel.. kos dere ..

Skrevet

For en fin historie, og kjempegratulerer Bilba!!! Tenk at du endelig har gutten din her, og vi fremdeles er her å venter!! :) :) Takk for tipset om prekestolen. Skal prøve å bruke det når det setter i gang her også! Kos deg hjemme med prinsen! :)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen deres=)

Heldige deg som har fått det overstått.......hehehe:)

Jeg venter også nr. 2, så morro å høre hvordan andre har hatt det under sin andre fødsel også....selv om det går jo selvfølgelig ikke ann å sammenligne siden det er så forskjellig fra person til person=)

God påske:)

Skrevet

Gratulrer så masse med lille gutt!!!

Skrevet

Gratulerer Bilba. Så gøy og lese!! Har født jeg og og får ta historien i morgen. Men signerer veldig på det med prekestolen for jeg gjorde faktisk det samme under min fødsel!! Og jeg fødte i seteleie så barnet pleier da å bruke lenger tid på å komme nedover i bekkenet. Brukte bare 4 timer fra riene begynte til hun var ute...Dessuten synes jeg det var vondere når jeg forsøkte å legge meg ned og opplevde mindre kontroll enn da jeg sto ved prekestolen...

lykke til dere andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...