Gå til innhold

hjelp meg UGLEMAMMA

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

Jeg snakket nettopp med en veninne og hun sa jeg skulle rope på deg, hun mente du kunne hjelpe meg.

Jeg er nå 5 + 5 men i dag fikk jeg en blødning.

Har vært på legevaketn. der ble de ikke så mye klokere. livmortappen er lukket og fin. ingen tegn til rester eller noe. men de tok en urinprøve som va NEG :o... men hun sa denne kunne være feil.

hun anbefalte meg og ta en ny urinprøve i dag og i morgen. og va disse negativ og måtte jeg begynne og tenke sa/ma.

Haukeland skulle jeg få komme opp og få ul på.. men selvfølgelig hadde de vaktskifte og den nye legen va en megge (legen sine ord) så jeg fikk ikk ekomme opp.

men jeg har fått henvisning til ul hos private gyn.

hmm.. er dette sa eller kan jeg være så heldig og ikke ha mistet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff lille venn, jeg tror du burde beskrive litt nærmere for uglemamma, at du begynte å blø igår, og at det er like mye som mensen du blør nå. Forklar hvilken farge blodet har, og om de krampene etc.

Er lettere å skape seg et bilde dersom man vet alt. I tillegg reagerer jeg så på at de kunne si at livmortappen er lukket, men at blodet kommer fra den ? Går det an ? Jeg håper og håper såååå at dette kun er en blødning som mange gjennomgår, og derav du ! Hvor ALT går flott :)

Jeg er på msn om du trenger meg !!!

Skrevet

hehe du gjorde det jo du snuppa.. eg klarer ikke og tenke.. huff

Har litt kramper ja.. men ikke mer enn eg har hatt i de andre svangerskapene.. TROR eg.

eg aner ikke.. de trodde kansje d var en blødniing for jeg hadde hatt spiral.. men jeg hadde ikke hormonspiral men kobber... men kom på at jeg tok p piller en liten stund etter jeg tok ut spiralen (ikke mer enn en mnd,, kansje ikke en full mnd en gang)

Skrevet

det er ikke sikkert blødningen kommer fra livmortappen.. det sa hun faktisk ingenting om.. og det står ikke noe om hvor de kommer fra i henvisningen heller.. bare at cevrix er lukket og at eg har en frisk blødning.. diagnosen hennes er blødning i svangerskap...

KLAMRER meg til håpet

Skrevet

Jo litt, men jeg har jo ikke forklart hva slags kramper du har hatt, eller hvordan blødninger har vært, var det jeg mente. Jeg synes i allefall det skaper et bedre bilde å vite :) så du bestemmer jo selv om du forteller eller ei.

Det er jo KJEMPEbra at hun skriver blødning i svangerskapet og at cervix er lukket ! Nå er det bare å håpe for den lille :) Det gjør jeg, tenker på den !!

Skrevet

Heisann!

Jeg er ikke uglemamma, men jeg har (desverre) en del erfaring med blødning i svangerskapet. Har selv hatt brun blødning siden uke 5 og er nå i uke 12. Til tider har det vært så kraftig at jeg har brukt bind. Dette skaper masse bekymring, så jeg vet hvordan du har det.

Har du målt HCG i blod? Dette er vel den sikreste måten å sjekke om du er/har vært gravid....? Dette gjør de på legevakt også.

Ellers har legene sagt til meg at rød blødning er en frisk blødning, og at dersom denne blir kraftigere istedet for å avta er det et dårlig tegn. Blødningsmengden kan også si noe, dersom det er klumper kan det bety at blødningen er kraftig. At man ikke har smerter er et godt tegn.

Det skal også sies at jeg blødde masse i mitt forrige svangerskap og det gikk fint. Da også friskt blod. Et generelt råd er å ta det rolig. Slappe så mye av som mulig. En blødning kan være abort, men trenger ikke alltid å være det. Jeg ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

det er nok en kraftig blødning nå...

:( huff...

med en del smerter når jeg står/går osv. men d jeg ikke forstår er hvorfor er livmormunnen lukket.. legen sa at det så ikke ut som en klasisk sa/ma iom at den var lukket og hu fant ingen retser... går ut i fra at hun mener deler fra embryoet og sånne ting..

Skrevet

Kan hende HEL ikke er her inne nå da hun desverre var så uheldig å miste sin lille. Jeg er (privat) en venninne av HEL og skal så klart ikke snakke for henne her inne, men tenkte bare å si det. Hun kommer nok tilbake når hun er klar for det. Koselig at du spør :) Skal si det til henne !

Skrevet

heisann

Jeg hadde nok en sa i går. desverre. jeg var på haukeland i mange timer i går. de tok virkelig vare på meg. og 3 leger kom og sjekket meg på ul.

Det var ingenting igjenn i livmoren eller noen annen plass.

jeg skal opp igjenn annenhver dag nå til hcg nivået mitt har sunket helt.

Men vi skal fortsette og prøve. og håper jeg snart kommer tilbake hit.

Tusen takk for omtanken.

Lykke til damer håper dere får et strålende svangerskap.

Skrevet

Å neiii :( Å så kjipt,vennen.... Du som hadde sluttet og røyke og alt og vært sååå flink! Jeg kunne nok ikke hjulpet deg mer enn disse andre tøttene her inne, for det eneste jeg vet er at SAer kan forløpe seg så veldig forskjellig fra hverandre og at eneste sikre måten å vite på er å bli sjekket.

Håper virkelig at du slipper å møte på en slik megge igjen. Typisk at man finner slike når man trenger det minst...

Beklager at du fikk oppleve dette. Veldig trist når man har begynt å se framover, ofret vaner, tatt hensyn og gjort alt rett... Håper du ikke har fysiske smerter ved det i tillegg til vondter i hjertet. Og håper inderlig at du kommer fort inn igjen til oss! Ikke gi deg, men ta deg tid til å sørge og støtte deg på folk rundt deg. Så kommer du sterkt tilbake snart!

*Klappe på* Lykke til videre,vennen.....

Og beklager at jeg ikke svarte før nå. Har vært offline noen dager pga påskebesøk... :(

Skrevet

tusen takk uglemamma..

Jeg hadde veldig fysiske smerter derfr jeg ble lagt inn på haukeland..

Helt utrolig at de tok meg inn.. men jeg er hjemme da.. men siden jeg bor på laksevåg fikk jeg reise hjem.. smertene avtar og blødningen roer seg.. håper det går fort over så vi får prøve på nytt.

min kjære samboer og venner er der for meg.. sitter utrolig stor pris på all støtte og hjelp..

Men prøver og tenke at embryoet hadde kromoson feil eller noe i den duren. og at det e "bedre" at det skjedde nå enn om i uke 12 eller 18 ...

det begynner og bli bedre.. det har vært noen utrolig tunge døgn..

vi gir oss ikke vi.. bare venter på at blødningen skal gi seg så e det på'n igjenn;) skal nok bli baby ja..

lykke til du og, vennen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...