Gå til innhold

tidlig å finne en bestevenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ungen min på 3 1/2 år har funnet seg en bestevenn i barnehagen. Ingenting er vel bedre enn det, men jeg syns virkelig det var i tidlig alder at de knyttet seg så tett til en annen person.

hvis bestevennen er syk så fungerer ikke ungen min bhg og stritter i mot når han skal dit.. og forøvrig er han for liten til å skjønne at det er dager bestevennen ikke kan være der. Vet at dette justerer seg når de blir eldre og skjønner dette med fri ferie og sykdom..

men var det ikke tidlig å være bare med en unge?

når fant deres bestevenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 2 1/2 år, og han har også en bestevenn i bhg.. De har hengt sammen siden de begge starta i bhg når de var nesten 1 år! Det er liksom de to gutta, noen ganger integrer de flere også=) Jeg er glad for at min har en slik bestevenn... Det er jo en trygghet for han..

Skrevet

Sønnen min har en bestevenn i barnehagen. Han er 3 år og 4 mnd. De har hengt sammen siden de var 14 mnd gamle, og er veldig knyttet til hverandre. Er ikke den ene der er savnet stort hos den andre, men de leker jo også med andre barn.

Skrevet

Gutten min og en annen gutt ble vel bestevenner da min var nesten 3 og den andre 2,5 år. I den forstand at de fat tonen skikkelig, og hang sammen mye.

Men de lekte også mye sammen med en annen gutt som var ett år yngre enn min. Disse tre henger enda sammen som erteris (min er 5 nå)

MEN både vi og bhg har vært obs på at de også skal fungere sammen med andre barn, både når bestevennen er i bhg og ikke.

Dette har i deres tilfelle gått helt fint - uten at vi har måttet gripe inn- og de har også et par andre gutter som har samme "lynne" de henger sammen med nå.

Så til det du spør om :

Det er vanlig at de finner en perlevenn i den alderen, men at det er så intenst at de kun leker sammen de to - og ikke fungerer når den andre ikke er der. Da bør dere ta dette opp med bhg.

Da kan de prøve å få dem til å leke flere sammen, og hjelpe dem over den avhengigheten som de tydeligvis har.

Skrevet

Min minste fant sin hjertevenn da han var 11 mnd, og begynte hos dagmamma. Ei lita nydelig jente, som da var 16 mnd.

De begynte siden i samme barnehage. Han snakker om denne jenta hver eneste dag, planlegger hva de skal leke osv.

Leker med henne i barnehagen, og er med henne hjem.

Min gutt går flere dager i barnehagen enn denne jenta, så han leker også fint med andre. Men til syvende og sist så er det "Anne" som er best. :-) Nå er de 4 og snart 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...