Gjest Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Fikk akkurat melding fra ei veninne at det liggerb biller av bla.a meg på Faceboook. De er tatt for flere år siden, på en jobb jeg hadde da. Regner med det er festbilder. Problemet er ikke bildene i seg selv, men at andre (i dette tilfellet ei jeg ikke hadde noen annen relasjon til enn at vi jobbet samme sted) legger ut bilder av MEG uten å spørre om lov. Selv har jeg ikke profil på facebook, nettop på grunn av at jeg forsøker å være varsom med hva som publiseres på nettet av personlige bilder og informasjon etc. Grrrr!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 nei jeg tror ikke noen kan legge ut bilder av deg uten ditt samtykke
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Nei, det er ikke lov. Du kan faktisk anmelde folk for å legge ut bilder av deg uten din tillatelse.
jordbærsjokolade Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Når man legger ut bilder på facebook må man huke av at man har rettighet til å legge ut bildene. Har ikke du gitt ditt samtykke så har ikke denne personen lov til å legge ut bilder av deg.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Du kan jo ta det opp med ho som la ut bildene, og be ho fjerne dem.Vil ho ikke, kan du opplyse om at det faktisk er ulovlig å legge ut bilder av andre uten samtykke, og at ho derfor kan politianmeldes. Lykke til:)
Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Jeg skjønner ikke at når folk legger ut bilder på facebook så legger de ut av andre.. Har noen bilder på facebook selv... av meg og barna.. men legger aldri ut av andre sine barn hvis de har vært på besøk hos oss o.l..
frk Nilsen Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Ta det med henne. Om ikke hun fjerner de tar du kontakt med FB. Hvis folk bryter reglene de har kan de bli kastet ut. Vet om folk som har fått profilen stengt av FB pga regelbrudd. Og det er ikke lov å legge ut bilder uten samtykke av de som er på bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå