Gå til innhold

Barnemenyer er noe svineri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn apropos burgermat. Det er da virkelig ikke noe bedre det de serverer som barnemenyer på finere resteuranter. Det er stort sett pølser og pommes frites, nuggets, små burgere, av og til en enkel pastarett og pannekaker. Det er ikke sunt, det er ikke utviklende for smaken, og det er ikke særlig eksklusivt.

Når jeg går ut for å spise med mine barn vil jeg at de skal få spennende mat, mat som utfordrer, gjerne noe de ikke har smakt før. Jeg betaler ikke for søppelmat på en fin resteurant. Så vi ber om halve porsjoner fra voksenmenyen til barna, og har aldri opplevd at det er noe problem.

Hvis vi er på tur, er sultne og trenger noe kjapp mat, kan vi like gjerne få det i en fastfoodkjede som på et annet spisested.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg enig med deg. Var en god ide å bestille mindre voksenposjon. Det skal jeg også gjøre når dette problemet melder seg. Man vil da ikke stappe ungene fulle av grisemat. For det er akkurat det den maten er.

Blodsukkeret i taket og null næring ellers. FysjoM!

Og til andre som måtte mene at man skal unne de små noe "godt".

Det der e da ikke mat engang.

Skrevet

Og et annet poeng her er at det er rimelig hyklerisk å være mot Burgerking o.l. samtidig som man gjerne kjøper ernæringsmessig enda værre mat til barna på finere spisesteder.

Skrevet

Jepp. Skjønt jeg synes å ane bedring på en del spisesteder. Det er dog litt flaut at IKEA-restauranten har byens beste barnetilbud.

Skrevet

Vi bestiller også voksenmat til småen når vi er ute og spiser, han liker mat med smak .

Skrevet

så evig enig her..er jo bare trist at barnemenyer som regel er hamburger, kylling eller pølse..vi har en thairestaurant her, hvor barnemenyene er mindre porsjoner av voksenmaten. ungene synes dette er helt suverent, er man på restaurant synes jeg nok at ungene fortjener samme maten vi får, så lenge den ikke er hylsterk:)

Skrevet

bør kankje egentlig stenge alle spisesteder pga dårlig barnemat? kjære det kan jo komme et overvektig barn som skal spise. nei vet dere hva vi stenger hele sualamiten og folk kan spise

hjemme eller matpakke.

Skrevet

gudbedre...saklig kan vel ingen anklage deg for å være...ingen som har sagt noe om det da. Men vi er faktisk en del som syns barnemenyene kan være mindre porsjoner av den maten som vi bestiller, ikke alltid bare kylling etc..les litt nøyere hva som blir skrevet?

Skrevet

Jeg leste barnemenyen på et spisested forrige uke. De hadde skrevet barnemenyen på "barnespråk". Der kunne man få pølse med ponfri. Grøsser.

Skrevet

Ja dette har vi også lagt merke til. Har enda ikke sett fisk og gr.saker på barnemenyen på restauranter. Noe som er ynglingsmaten til jenta mi.

Skrevet

Når dere har bestilt mindere voksenporsjon til barna har dere da betalt full pris eller fått det rimeligere?

Skrevet

Utesteder som jeg er på med barna har fisk som barnemeny. Laks med grønnsaker.

Skrevet

Siden så mange steder opererer med slike elendige barnemenyer, så sier vel det sitt om hva vi som foreldre mener barna våre liker og vil ha. Og dermed sitt om hva barna blir servert hjemme.

Skremmende.

Skrevet

Vi pleier å spørre servitøren om de kan smekke ihop et bra måltid til datteren vår, eksempelvis laks og ris o.l. Dette er aldri et problem, så hos oss får også datteren ordentlig mat. Vi sørger for å holde barnemenyene langt unna, siden de vanligvis er pommes frites og pølse. Skjønner ikke hvorfor ungene skal tilbys så dårlig mat på restauranter.

Nå skal det sies at vi spiser mye kinamat og sushi når vi er ute, og siden vi har gjort det siden hun var liten er det normalen for henne, og hun har null problem med å spise fisk, ris, kylling og grønnsaker. Kanskje fordi vi ikke har latt henne velge pommes frites..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...