TOPrego Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Hei, Hvis noen har forslag til norske navn som hoeres nogenlunde det samme ut paa engelsk, skriv gjerne til meg! Jeg har bodd i Canada med min kanadiske mann de siste ti aarene, men vi flytter nok hjem til Norge om noen aar. Vet ikke om det blir gutt eller jente ennaa... Vet om mange fine jente navn, men gutte navn er det verre med. God Paaske!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg har nederlandsk samboer, og vi valgte Isaac! Marcus, er også fint og internasjonalt!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Andreas Benjamin Georg(e) Kevin Jack Simon Samuel
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Kristoffer/Christoffer. John Eric Benjamin Aaron/Aron Marcus/Mark Jonas/jonah Som eksempel:) god påske til dere i Canada:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Ville nok heller satsa på André enn på Andreas. Det siste blir jo bare André-ass :-) John har jo også sin egen betydning på engelsk. Generelt ville jeg nok spurt noen med engelsk som morsmål om hvilke assosiasjoner et navn gir.
Gjest -<<- Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Albert, Alfred, Adam, Benjamin, David, Daniel, Elias, Erik, Felix, Gabriel, Henry, Henrik, Isak, John, Jacob, Karl, Lars, Lukas, Martin, Mikael, Nikolas, Oliver, Peter, Ruben, Samuel, Simon, Thomas, William ... Bare å kaste seg over bibelen, i grunn.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Det finnes ikke særlig mange norske navn som kan uttales bra på engelsk. Hvis det du derimot lurer på er om det er navn som er mye brukt i norge som også høres bra ut på engelsk er svaret mange.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Anonym 11.17: Vet det, men de brukes jo mye i norge og da. uansett tror jeg det er vanskelig å finne helnorske navn som 1: høres bra ut på engelsk, og 2: er greie for engelsktalende å uttale. Unntakene må da isåfall være Per og navn i den duren der:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Ja, se derfor mitt første svar kl 10.52. HI spør etter norske navn, men er det det hun mener?
Gjest Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 Stian Karl Sebastian Lars Tobias Kasper Heine Jaran
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Her er pappaen engelsktalende og jeg har en Jonathan i magen:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #18 Skrevet 9. april 2009 Hvofor ikke Marius! Det er jo skikkelig norsk synes jeg og er veldig enkelt å uttale på engelsk. I Les Miserables heter en av hovedpersonene Marius og jeg synes det høres fint ut når de uttaler dette navnet på engelsk!
Kvitrebekk Skrevet 9. april 2009 #19 Skrevet 9. april 2009 Ja kommer jo an på om du mener opprinnelig norske navn eller navn som brukes i Norge. Vi har falt for Emily :-)
TOPrego Skrevet 17. april 2009 Forfatter #21 Skrevet 17. april 2009 Begge liker Jacob eller Jakob. Hores det samme ut paa norsk og engelsk. Jeg synes Oliver ogsaa er veldig fint, men mannen min sa at da blir man "banket opp" paa skoleplassen, saa det har vel en annen "feel" her enn i Norge. Takk for forslaget!
TOPrego Skrevet 17. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 17. april 2009 Noen navn er saa rare paa engelsk, for eksempel Odd, som da blir "rar". Flere i familien min har typiske norske navn og de engelsktalende har skikkelig problemer med uttalelsen. Hadde vaert stas med et skikkelig norsk navn som for eksempel Odin, men det er allerede brukt av en naer familiemedlem. Navn som brukes i Norge er fint og.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #24 Skrevet 17. april 2009 Harry, Gordon, Garry, Liam, Ian, Alfred, Martin, Erik, Marius, Noa, Tor, Odin, Edwin, Harly, Mark
Mammatileipia + ? Skrevet 17. april 2009 #25 Skrevet 17. april 2009 Synes Lars og Morten er kult når engelskmenn uttaler det. Thomas, Christian, Christopher, Marcus, Phillip, Adam, Albert, Nicholas, Daniel, David, Kevin, Jonathan, William, Alexander, Kenneth, Oscar og mange flere har ganske lik uttale på engelsk og norsk. Hva med Pål, altså Paul?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå