Gå til innhold

Norske navn som er bra paa engelsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvis noen har forslag til norske navn som hoeres nogenlunde det samme ut paa engelsk, skriv gjerne til meg! Jeg har bodd i Canada med min kanadiske mann de siste ti aarene, men vi flytter nok hjem til Norge om noen aar. Vet ikke om det blir gutt eller jente ennaa... Vet om mange fine jente navn, men gutte navn er det verre med.

God Paaske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nederlandsk samboer, og vi valgte Isaac! Marcus, er også fint og internasjonalt!

Skrevet

Andreas

Benjamin

Georg(e)

Kevin

Jack

Simon

Samuel

Skrevet

Kristoffer/Christoffer.

John

Eric

Benjamin

Aaron/Aron

Marcus/Mark

Jonas/jonah

Som eksempel:)

god påske til dere i Canada:)

Skrevet

Ville nok heller satsa på André enn på Andreas. Det siste blir jo bare André-ass :-)

John har jo også sin egen betydning på engelsk.

Generelt ville jeg nok spurt noen med engelsk som morsmål om hvilke assosiasjoner et navn gir.

Skrevet

Albert, Alfred, Adam, Benjamin, David, Daniel, Elias, Erik, Felix, Gabriel, Henry, Henrik, Isak, John, Jacob, Karl, Lars, Lukas, Martin, Mikael, Nikolas, Oliver, Peter, Ruben, Samuel, Simon, Thomas, William ...

Bare å kaste seg over bibelen, i grunn.

Skrevet

Eileen, Madelen, Kathrine.

Skrevet

Det finnes ikke særlig mange norske navn som kan uttales bra på engelsk. Hvis det du derimot lurer på er om det er navn som er mye brukt i norge som også høres bra ut på engelsk er svaret mange.

Skrevet

Nathaniel, Daniel, Benjamin

Skrevet

Og ingen av dem er norske navn.

Skrevet

Anonym 11.17: Vet det, men de brukes jo mye i norge og da. uansett tror jeg det er vanskelig å finne helnorske navn som 1: høres bra ut på engelsk, og 2: er greie for engelsktalende å uttale. Unntakene må da isåfall være Per og navn i den duren der:)

Skrevet

Ja, se derfor mitt første svar kl 10.52. HI spør etter norske navn, men er det det hun mener?

Skrevet

ah, ok:) litt i tåka her enda serru:)

Skrevet

Her er pappaen engelsktalende og jeg har en Jonathan i magen:)

Skrevet

Hvofor ikke Marius! Det er jo skikkelig norsk synes jeg og er veldig enkelt å uttale på engelsk. I Les Miserables heter en av hovedpersonene Marius og jeg synes det høres fint ut når de uttaler dette navnet på engelsk!

Skrevet

Ja kommer jo an på om du mener opprinnelig norske navn eller navn som brukes i Norge. Vi har falt for Emily :-)

Skrevet

Begge liker Jacob eller Jakob. Hores det samme ut paa norsk og engelsk. Jeg synes Oliver ogsaa er veldig fint, men mannen min sa at da blir man "banket opp" paa skoleplassen, saa det har vel en annen "feel" her enn i Norge. Takk for forslaget!

Skrevet

Noen navn er saa rare paa engelsk, for eksempel Odd, som da blir "rar". Flere i familien min har typiske norske navn og de engelsktalende har skikkelig problemer med uttalelsen.

Hadde vaert stas med et skikkelig norsk navn som for eksempel Odin, men det er allerede brukt av en naer familiemedlem. Navn som brukes i Norge er fint og.

Skrevet

Harry, Gordon, Garry, Liam, Ian, Alfred, Martin, Erik, Marius, Noa, Tor, Odin, Edwin, Harly, Mark

Skrevet

Synes Lars og Morten er kult når engelskmenn uttaler det.

Thomas, Christian, Christopher, Marcus, Phillip, Adam, Albert, Nicholas, Daniel, David, Kevin, Jonathan, William, Alexander, Kenneth, Oscar og mange flere har ganske lik uttale på engelsk og norsk.

Hva med Pål, altså Paul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...