lille mini til mamsen Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Jeg ser det er mange som tar UL ganske tidlig, Jeg har også lyst til det, men får beskjed om at det må gjøres i uke 17. Jeg er 5+3 og har alt fått en mage. Grunnen til at jeg spør er at det er så mye tvillinger på mi side av fam, og jeg vil gjerne vite om jeg venter 1 eller 2 småtasser. Håper noen vet mer om dette med UL og evt tvillinger og tidlig "stor" mage.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Hei, du kan jo snakke med legen å høre.. jeg har tenkt til det når jeg har time 4. mai. Ellers så kan du jo bestille privat UL. Jeg gjorde det i første svangerskapet for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Kostet 1200 på volvat på Majorstua, men tror det er å få billigere enn det:) Lykke til, og gratulerer:D
h-86 Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 De som tar ul tidlig har ofte kompliserte svangerskap, fare for abort osv... Tror neppe man får tilbud om tidlig ultralyd pga "fare for" tvillinger! Du må bestille privat... Jeg selv har også tvillinger i slekten, og har bestillt privat ul i uke 12, koster 500kr, syns det er verdt det, alt for leeeeenge å vente i uvisshet til uke 17-19! Jeg har forresten også stor mage, legen sa at dette trengte ikke være pga tvillinger, men at noen fikk stor mage tidlig!=) (jeg er 10uker nå)
lille frø, mor til to Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Vi som får tett oppfølging av UL, har en ofte traumatisk opplevelse bak oss. Har man et normalt svangerskap og ikke noen spesiel forhistorie trenger man ikke hyppige UL. Bare vær glad for det:-) Er man nygjerrig kan man som nevnt ovenfor ta UL privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå