Ajam Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Hvordan fungerer syke penger ordningen? Har snart vært sykemeldt i 1,5 år. 60% Etter 12 mnd mistet jeg sykepenger og søkte på attføring. Fikk avslag på attføringen. (av en rar grunn, men har anket) Med liten lønn og snart tom sperekonto begynner det å bli trangt. Er det slik at jeg kan "søke" om nye sykepenger etter å ha jobbet i 6 mnd?
<3 Legoland <3 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Når du har jobbet i 6 mnd har du opptjent et år til ja. 1 år med sykepenger. Men nå som du ikke har mer sykepenger er det mest vanlig å søke om rehabiliteringspenger!! Det er 60% av ordinær lønn
Ajam Skrevet 8. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2009 Takk for svar Er ikke helt sikker på hva rehabilitering går ut på. Men vil gjerne komme meg på attføring, trenger den hjelpen det tilltaket kan gi meg. Jeg vil jo gjerne ut i full jobb igjen, men de finner ikke hjemmel i loven for å gi meg det, attføring altså. Det har blitt sendt inn nye dokumenter fra lege og behandler så da får jeg se om det blir noe endring i resultatet. Men godt å vite at jeg kan få sykepenger igjen snart.. Håper da NAV kanskje vil forstå at det er billigere å hjelpe meg ut i jobb igjen enn å betale meg sykepenger. Får jeg ikke hjelp vet jeg ikke hvor dette ender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå