☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Skal ta blodprøver på dag 21 i syklusen denne gangen, nå har jeg fått mensen etter MA - deretter skal det vurderes om jeg skal få Pergo. Jeg har visst ikke alltid EL... Lurer litt på hvordan det er? Bivirkninger etc? Har jo vært til undersøkelse og samtale på Gyn på sykehuset - og fått info der, men lurer litt på hvilke erfaringer dere Pergo-jenter har? Setter kjempestor pris på om dere vil svare... GOD PÅSKE!!!! Klem fra
lillehare Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 hei du, tok min aller første pergo for to timer siden selv så jeg er veldig spent selv! dette blir en interresant tråd å følge med på. jeg har blitt påvist el, men vet ikke om jeg har det hver mnd selv om jeg har mens. for min del så ble pergo aktuelt for å produsere flere modne egg, tror jeg iallefall, optimalisere forholdene litt. så langt var alt fint her, men mannen min har litt nedsatt kvalitet, så får vi se hormonprøvene mine var visst veldig fine så jeg håper på pergospire :) lykke til da .)
Tweak Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Jeg tok min første pergokur i januar. Fikk ingen bivirkninger mens jeg gikk på selve pillen, heldigvis. En hører jo om så mye rart, og pakningsvedlegget er ikke akkurat beroligende... Men fra el-dagen og fram til mensen kom var jeg utrolig kvalm... Det kunne ikke være noe annet enn pergo som gjorde det, for det er jo en smuuule tidlig å bli kvalm når egget slipper! Jeg testet med el-tester og sjekket for el-slim, og vet derfor at jeg hadde el på dag 16. Dag 23 tok jeg blodprøve (dag 21 var på en lørdag...) og progesteronnivået var veldig bra i forhold til el. Dessverre fikk jeg ikke el i pausemåneden, sånn som det skal normalt funke... Så nå har jeg styrt i hele februar og hele mars med å få til en blødning slik at jeg kunne begynne på pergo igjen. Med primolut så funket det endelig og i morgen begynner jeg på min andre pergokur. Denne gangen bør det klaffe altså! :-P *krysser fingrene*
blirjegsnartmamma Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 På min første enkle kur fikk jeg alle bivirkninger som finnes, og var et skikkelig hormontroll! Men ingen eggløsning.. Så fikk jeg dobbelkur, og den merket jeg ikke noe til.. Litt mer hormonell, men det er naturlig når man putter noe ekstra i kroppen Gyn sa at grunnen til at jeg ikke merket noe særlig er fordi den mengden hormoner passet bedre til min kropp. Men jeg fikk ikke el av den heller da.. Så nå venter jeg på at jeg kan begynne med en trippel kur, og venter spent på hvordan det vil påvirke meg
Gjest Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 En glad historie her... Jeg gikk på metformin i noen uker i forkant. Jeg ble driiiitdårlig av det. (Men er utfallet en baby, er det verdt, tenkte jeg) Tok første runde med dobbel pergo for 4 uker siden. Tok 2 piller om kvelden, og kjente ingen bivirkninger. For et par dager siden testet jeg positivt!!! Så en runde med pergo var nok for meg. Vi har prøvd i 3 snart 4 år.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 jeg ble gravid på først runde medpergo... med fant ut nå at det var utenfor livmora... men tror nok absolutt det funker!! Hadde kun trøtthet som bivirkning...
lillehare Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 tok min første pergo pille igår og er litt øm på noen steder rundt magen og på sidene nedentil... håper pergo funker for oss... klem fra sliten prøver...
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Som du kanskje ser av nicket mitt har jeg god erfaring av pergotime :-)
OnlySleeping *** Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Jeg er snart på 3. dagen med pergo denne mnd... Gikk på det ifjor sommer også, fikk ikke noe særlig med bivirkninger da, men da virket dem heller ikke! Denne gangen ble jeg sinnsykt varm andre dagen....varm hele tiden!! Så håper, håper at denne gang skal bli bedre!!! Gikk 3 mnd sist... Nå er det 1 mnd med dobbel, og går det ikke nå, må vi gå videre med saken.. Er under utredning på Fertilitesklinikken Sør.. Men formen, kroppen og humøret er MYE bedre nå enn i sommer, etter noen mnd med akupunktur og oppbygging av gammelt rusk... ***** for alle oss!!!! *****
lillehare Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 hei, er på min trdje dag med pergo. kjente at jeg er litt irritabel, nesten litt pms light opplegg. litt ømt der nede men ellers fint håper på pergo spire jeg da... håper så innmari, nei nå blir jeg bare tullete...
OnlySleeping *** Skrevet 11. april 2009 #11 Skrevet 11. april 2009 Da ligger vi veldig likt, lillehare Dette blir spennende!! Idag har jeg hatt litt stikkinger der nede, fortsatt varm, men ikke så mye mer egentlig.. Hva med deg?
Going strong Skrevet 11. april 2009 #12 Skrevet 11. april 2009 Måtte bare skrive litt her,hihi.Syndes det er spennende å høre om dere:) Jeg ble gravid på første forsøk med dobbeldose pergo. Etter dem siste to pillene var tatt fikk jeg hetetokter spesielt om nettene,men var overlevbart liksom.Kjente EL veldig når den kom.Var veldig øm og støl i hele systemet.Eggstokkene og livmoren. En uke etter EL fikk jeg veldig stikkninger.Sånne strikkepinne-stikkninger.Begynte først på venste side den ene dagen og den andre var det på høyre.Hadde den en god stund før alle "symptomer" forsvant.Tok test og den var positiv:D Masse masse lykke til alle pergojenter der ute:)
lillehare Skrevet 11. april 2009 #13 Skrevet 11. april 2009 hei onlysleeping har ikke så mange stikkinger men idag har jeg vært skikkelig øm der nede og humøret er ikke helt på plass det heller... vært litt varm på nettene men ikke noe spesielt - sikkert fordi jeg er forbannethele tiden. skal ta min fjerde pille i kveld. jeg håper dette gjør susen, er så sliten av å prøve sånn, tar på. lykke til og oppdater meg
lillehare Skrevet 11. april 2009 #14 Skrevet 11. april 2009 Onlysleeping... Er litt øm i korsryggen?? hvordan er det med deg??
Østfoldjente*85* Skrevet 11. april 2009 #15 Skrevet 11. april 2009 Hei alle sammen! Jeg tar også Pergotime.. Sluttet på p-piller desember 07, og har omtrent ikke hatt EL på egenhånd.. 2 stk kanskje på 14 mnd Har nå tatt 2 runder med dobbel pergo uten opphold mellom.. Fått TR begge gangene:( Ble fryktelig skuffa etter 1. kur for hadde så voldsomme forhåpninger.. Bare et lite tips, hehe! Ikke for å være gledesdreper åssa, men jeg selv synes hvertfall det er bedre å bli positivt overrasket:) men vi lykkes til slutt alle mann:) det må vi satse på Fikk påvist EL med blodprøve på CD 23 etter 1. kur.. Fikk IKKE påvist EL etter 2. kur. Ble SÅÅÅ lei meg! Men tror likevel jeg hadde det, bare 2-3 dager etter bl.pøva var tatt! TR kom hvertfall til "tiden"- Syklus på 40 dager! 33 etter 1. kur! Tror det varierer veldig! Spent nå da- om kroppen min klarer å slippe et egg uten pergo... har pausemnd nå... Håper inderlig vi lysses med pergo-spirer snart alle sammen:) Som dere skriver også- "det tar på å være prøver" over tid! JEG ER SÅ UTÅLMODIG- og ikke minst redd for at vi aldri skal få det til.... Fortsatt god påske alle sammen og lykke til videre:) Blir moro å følge med på hverandre fremover:)
lillehare Skrevet 11. april 2009 #16 Skrevet 11. april 2009 du har nok rett vedr forhåpninger. men må jo være positiv og optimist. jeg har el av meg selv og alt fint her men mannen min har nedsatt kvalitet og derfor skal jeg optimaliseres litt... men men, som du sier, det kommer nok etterhvert, er bare så forbanna utålmodig nå...
OnlySleeping *** Skrevet 11. april 2009 #17 Skrevet 11. april 2009 God kveld lillehare.. Er ikke noe særlig øm egentlig, men herlighet - jeg er så sur!!! Hehe... Kjenner selv at jeg ikke har noen grunn, men er, som du sier, forbannet, huff, hehe, sur og syns skikkelig synd på megselv.. Tenkte at jeg måtte skrive til deg nå, og det var såå godt å se at det ikke bare er meg.. Og vi som har besøk og alt, første gang jeg hilser på kjæresten til bestekompisen til samboeren min.. Fortsatt like varm, tror nesten jeg kunne ligget ute inatt..
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. april 2009 Synes det er så spennende å følge dere jeg jenter - synes ikke tråden ble "kuppet" - kommer til å følge den andre tråden også =) I går hadde jeg bittelitt svakt med blod på papiret når jeg tørket meg, så synes egentlig det var veldig rart - tenkte at om det er EL - da kommer EL 1 uke for tidlig!!! Gleder meg bare til å få mensen igjen slik at jeg kan få begynne med Pergo... Høres ikke noe særlig ut å gå rundt som noen tikkende "hormontroll" - jeg kan ha noen skikkelig pms symptomer noenganger, blir såååå irritert og sint og forbannet at jeg vet ikke hva - så derfor jeg lurte på dette med bivirkninger - er så redd for å få pms x 100 Ønsker dere lykke, lykke til jenter =) Forhåpentlig kommer jeg snart etter og at vi alle kan kose oss på 1 tri snart og følge hverandre =) Ha en fortsatt god påske!!! Klems
lillehare Skrevet 12. april 2009 #19 Skrevet 12. april 2009 uff bivirkninger ja, jeg var ufint humør igår men idag er det bedre heldigvis har mistet litt håpet om det blir pergo spire på oss, så 1.trimester klubben får vente for min del, snufs :/ tar siste pille i kveld og i morgen er det fæst i sænga :) jeg har ikke hatt hetetokter og slikt, men har vært så øm at jeg ikke kunne ligge på magen omtrent og humøret var litt pms litt light aktig, lykke til da og hold hormontrollene her oppdatert, godt å vite at det ikke er få av oss
OnlySleeping *** Skrevet 12. april 2009 #20 Skrevet 12. april 2009 Tror det er veldig forskjellig hvordan man reagerer... Tror heller ikke den "virker bedre" fordi man har mer eller mindre hormoner?! Eller..hehe.. Noen som vet hva som er "best"? Æsj - mitt humør er hvertfall ikke noe å rope hurra for... Ellers er jeg like varm, dusja med skikkelig kaldt vann idag, det pleier jeg ikke. Litt øm i venstre side, men ikke nevneverdig egentlig.. Krysser fingrene for oss *****
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå