Gå til innhold

hvordan fordeler dere husarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her gjør jeg stort sett alt. må alltid spørre om jeg trenger hjelp, han tar nesten aldri initiativ til å gjøre noe selv. blir ofte skuffet og lei meg pga dette. kommer hjem etter sen vakt og det ser ikke ut her og sambo har sittet i kjelleren i 3 timer og spilt playstation. vi har en sønn på 2 år og alt annet i forholdet vårt er utrolig bra..men jeg er så lei av å ta opp dette med husarbeid. så er han flink i 2 dager også er vi tilbake igjen.. skulle ønske han så rot..

hvordan fordeler dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også gjør det meste her hjemme..

Skrevet

Da kjæresten min lever i spilleverden så sitter jeg igjen med alt husarbeidet. Han går ut med søpla, etter hvert...

Skrevet

Jeg rydder og ordner når jeg uansett går her hjemme i permisjon, så er han med på noen skippertak i helgene når han og har fri.. Fungerer veldig bra og alle er fornøyde;)

Skrevet

kjære anonym, du er min tvilling sjel....hehe

Skrevet

Jeg rydder, vasker og vasker klær, hans selvvalgte område er kjøkkenet, der han lager mat, tar ut søpla og tar inn og ut av oppvaskmaskina.

Vi har falt inn i en rutine som faller naturlig for oss, men hender han overasker meg med å ha vaska klær og gulv, og hender også at jeg overasker han med middag, og jeg kan ikke huske sist vi krangla om husarbeid, så det fungerer tydligvis.

Skrevet

Mesteparten faller nok på meg. Men han hjelper til når jeg spør. Hva skal jeg gjøre sier han. Jeg blir sur og spør om han faktisk MÅ spørre meg om det når det faktisk ikke ser UT her!

Han er rimelig flink til å plukke opp leker fra gulvet påettermiddagen. Han pleier å ta seg av oppvaskemaskina. Men han ser ikke når det skal vaskes. Han ser helelr ikke alt annet rot, bortsett fra leker. Aviser, kovelutter, verktøy, skruer, penger, kvitteringer og alt mulig anna lommefyll som blir lagt ra seg her og der.

Skrevet

Jeg gjør absolutt alt, og da mener jeg absolutt alt. Fra dovasking til å snekre terrasse ute. Betale regninger, og skaffe penger til det. Male huset, sette ut musefeller, skifte hjul på bilen, rydde huset, rydde bilen, rydde garasjen, passe på ungene, være våken om natten når de er syke, fikse ødelagt inventar,. U name it, I've done it.

Ja, jeg er alenemor;) Gjør ikke jeg det, så blir det ikke gjort. Det mest tragiske jeg har hørt var damen som hadde lyst å male kjøkkenet i en annen farge. Men mannen begynte aldri, så da hadde hun visst rett til å syte over det. Tragisk; gjør det selv, så blir det gjort. Ikke sitt å vent på hjelp, for da blir en bare sinna og frustrert.

Skrevet

AMEN!

Jeg er ikke alenemor selv, men jeg er aboslutt også fan av gjør-det-selv-mentaliteten!!

Her er det jeg som eier huset, men jeg har en kjæreste som bor her omtrent hele tiden (han har også eget hus, men det står stort sett ubebodd). Vi deler stort sett alt av husarbeide, enten det er oppussing, matlaging, pass/stell av barna eller bilen som skal ordnes på et vis.

Vi tar tak der det trengs- når det trengs! Enkelt og greit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...