Gå til innhold

Hvordan vet man at man har vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg nesten 20 kg, men vet ikke om det er vann eller rett og slett bare all den sjokoladen jeg var så dum å hive i meg i begynnelsen av svangerskapet :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her... Huff..

Hvis du trykker på huden med fingrene, og det blir et lite "søkk" der(som ikke blir borte med en gang), er dette pga vann...

Skrevet

takk for svar :)

Skrevet

hei. er andregangsfødende og har hatt vann i kroppen under begge svangerskapene.

hvis du har mye vann i føttene og hendene, så vil du oppleve det som om de hovner opp og blir ømme. sko og ringer vil kunne bli stramme, eller umulig å få på.

hvis du er plaget med det, er mitt tips til deg å heve bena høyt når du hviler. ha bena på en fotskammel eller oppe på en pute i sofa eller seng. dette vil gjøre så det ikke samler seg mere vann. ikke gå unødvendig mye, slapp heller av og samle krefter når du kan.

lykke til.

Skrevet

takk for tipset :) skal prøve å ligge med bena høyt, for jeg får ikke på meg alle skoene no. bare litt usikker på om det er vann eller bare jeg som har lagt på meg :/ :)

Skrevet

Hvis du ikke får på deg skoene, er det vel mest sannsynlig vann.. Kanskje en idè med støttestrømper?

Skrevet

godt og se noen andre har lagt på seg såpass! :) jeg har termin i starten av mai,og har lagt på meg 21,5 kg frem til nå..:P Merket jeg hadde vann i kroppen ved at jeg fikk "sokkemerker" rundt beina når jeg tok av meg sokkene.. Nå har jeg 26 dager til termin,og føttene er digre kubber om jeg går mye.. Sitter med beina i fotbad 20 min,og beina høyt ganske lenge. hjelper på litt :)

Skrevet

Jeg for min del merket det først i hendene.. de ble ufattelig varme og klamme også ble det ubehagelig å knytte nevene.. det var noe ekstra i veien. og nå i det siste har det kommet i bena.. de er glovarme og ømme.. sokker er nesten umulig å ha på, selv uten strikk, får strikk merker???!

Jeg går mye barbent inne, det kjøler ned føttene, beveger meg litt sånn at blodsirkulasjonen jobber, ligger med bena høyt også driver jeg å sirklerer med anklene når jeg ligger... funker for meg, har ikke blitt verre, men det er på samme stadie.

lykke til. Sjokolade er godt, og godt vi får baby tidlig på sommeren for da kan vi være mye ute å svette vekk sjoko-fettet:)

Skrevet

Jeg merker det på at jeg blir "stiv" i leddene... I fingrer, ankler, osv.

Desuten har jeg ikke ankler lengre... leggen går i ett med tæra :P

Skrevet

Støttestrømper ar absolutt å anbefale:)Ta de på om morgenen, og ta de av igjen når du legger deg. Føttene kjennes myyye lettere ut..Jeg har en jobb der jeg går og står mye, en god investering!:)Unngå salt i maten, fordi salt binder vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...