*emeline* Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Der kom det jeg (ikke) har ventet på lenge, nemlig urolige føtter. Det begynner tidlig på kvelden og spesielt hvis jeg er litt trett. Åh, det er til å bli gal av!!!!!! Er jo bare å gå som hjelper en liten stund. Men jeg orker ikke å gå rundt hele tiden, har vondt i bekkenet og fikk skikkelige stikninger nedentil isted da jeg gikk litt på stuegulvet, var skikkelig vondt. Har også litt halsbrann, men det er det minste akkurat nå.... Er kommet 33+1 og håper det ikke skal være slik til fødselen er over... Måtte bare klage meg litt her....
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 ja jeg forstår deg veldig godt..har det samme er også.har hatt skikkelie søvnproblemer i det sisste. men prøv magnsium da? funnka litt på meg
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Kjenner til det. Er så plaga at jeg omtrent ligger og gråter om natta.. Har heldigvis fått sykmelding pga dette og bekkenet, så jeg slipper å være frisk og opplagt hele dagen gjennom. Jeg tar magnesium for plagene, samt akupunktur, men det blir bare verre og verre utover i graviditeten, ser det ut for... *sukk*
*emeline* Skrevet 8. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2009 ja, tror jeg skal kjøpe magnesium rett over påske, er også skikkelig trett nå om dagene så tror jeg må ha full sykmelding snart. Har heldigvis ikke noen problemer på natta ennå, men de kommer vel da også snart. Husker jeg hadde vanskelig for å sove ved tidligere graviditeter.
to_tette? Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 husk å bruke støttestrømper da, og ikke fall for fristelsen å ta dem av når det begynner å bli sent på dag, ha dem på helt til du legger deg... du kan jo prøve med magnesium i tillegg, det hjelper for noen hvis du bare har litt halsbrann, så kan det hjelpe med Gaviscon eller link enda? jeg bruker av og til å tygge en gaviscon etter jeg har lagt meg, for hvis du er for mye i aktivitet/rører deg for mye, så går jo virkningen over. (hvis du bøyer deg mye f.eks...) de virker jo på den måten at de legger et slags skumlokk øverst i magen. for meg er det faktisk rå gulrøtter som har hjulpet best mot halsbrann, men har sluttet med de, for fikk jo luftsmerter (vond rap..) av de.... akkurat det med vondt i bekkenet osv blir vel ikke akkurat noe bedre framover, kan bli veldig vondt å gå mot slutten, spesielt når hodet har begynt å feste seg så blir det jo bare værre og værre frem mot fødselen... etter første fødsel ble jeg ganske mye bedre etter bare noen dager, rett før fødselen klarte jeg nesten ikke gå over stuegulvet for å komme meg på do...
Dukkedeisi Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Hei! Kjenner godt til problemet med rastløse ben(og armer faktisk),det stjal det meste av nattesøvnen min de siste månedene i mitt forrige svangerskap.Halsbrannen var også ille,tok heller ingenting for det. Denne gangen tar jeg Gaviscon for halsbrann, og det med god samvittighet. Ikke drikk rett etterpå,da blir det dårlig virkning. Har heldigvis ikke vært så plaget av urolige ben denne gangen,men når jeg har hatt det har det faktisk hjulpet med hvitvask!! At jeg ikke visste det sist gang! Det kan også hjelpe å få tøyd godt på bena med hjelp fra evt.partner for eksempel,tøy sånn at det svir,det kan hjelpe en stund! For bekkenet har du krav på fysioterapi hvis du har gangvansker,dette dekkes av trygdevesenet hvis legen din skriver henvisning der dette står spesifisert(gangvansker). Håper du får det bedre:-)
Vestlandsspire Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Heisann! Har slitt med dette lenge eg og, men fikk en krem av min massørvenninne. VENE BALSAM Har virkelig hjelpt for meg altså, den skal hjelpe mot trøtte, urolige, hovne bein, og fåes kjøpt på helsekost, har i alle fall sett den på sunkost. Åsså har det hjelpt at samboeren min drar meg i beina, altså at eg ligger på ryggen i senga, og han står på gulvet og drar meg sakte og svakt i beina, sånn at man kjenner det i hoftefestet. Har fått sove mye bedre etter dette! Lykke til, det er noe dritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå