Gå til innhold

Bivirkninger av Cerazette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at prevensjonseffekten av Cerazette kommer av at man ikke rekker å ha sex mellom blødningene. Andre som har hatt bivirkninger av disse pillene? Vurderer seriøst å kutte dem ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rakk ikke å få så mye bivirkninger men jeg glemte å ta di i 4 dager,og gjett hvem som fikk mensen tilbake!! kjedelig! brukte di i 2 uker så ble det en veldig travel hverdag sånn plutselig her hjemme som gjorde at jeg glemte det ut,og vips,der kom den!

Skrevet

Jeg fikk en laaaang blödning som varte i 3 uker (var ikke sparsom heller) når jeg gikk på de etter förrige svangerskap. Da begynte jeg på de etter 6 ukerskontrollen og tror blödningen kom etter 4:e brettet.

Var på den tiden jeg trappet ned ammingen så JM mente det kunne ha med det å gjöre. Gikk over på vanlige p-piller med en gang og sluttet å blö.

Nå har jeg begynt på det 4:e brettet og ingen blödninger enda, men så har jeg fullammet lenger denne gangen og begynte så vidt med gröt for noen dager siden... Men hvis jeg begynner å storblöde igjen så kommer jeg og kutte de ut med en gang. Blör heller noen få dager i mnd enn 3 uker i strekk!

Men jeg har hört at småblödninger er dessverre ganske vanlig med Cerazette, hadde jeg kunnet gå på vanlige p-pillene så hadde jeg gjort det men kan jo ikke pga av ammingen...men så fort jeg er ferdig med det så bytter jeg hvis det blir noe mer styr med blödninger.

Skrevet

øhhm jeg har kanskje ikke lest godt nok på pakken - men forsvinner mensen med cerazette??? Jeg venta lenge med å begynne på dem - altså etter at mensen kom tilbake, og begynte på første blødningsdag ved siste mens - og den mensperioden varer og rekker, for å si det slik. Jeg ammer ikke og kan derfor ta vanlige ppiller, men tenker på om det vil vanskeliggjøre ny graviditet om et par år?

Skrevet

Ja, mange opplever at mensen forsvinner mer eller mindre helt mens man går på de, hvertfall etterhvert. Hos meg funker de helt supert, hadde blødninger som en mini-mens første uka, etter det ingenting og nå har jeg gått på de siden 6 ukers ktr.

Antagelig vil det nok gå seg til, men hvis ikke hadde jeg gått over til et annet merke og heller kanskje kuttet ut i god tid før en evt neste graviditet om du er bekymret for at det skal ta tid før normal syklus igjen.

Skrevet

Min erfaring er at disse pillene dreper all sexlyst-derfor er de forsåvidt glimrende som prevansjon.

Jeg kuttet dem ut!

Skrevet

Förste gangen som jeg begynte å gå på de så sa legen til meg at jeg ikke kom til å blö i det heletatt, så jeg ble jo redd og trodde jeg var syk når jeg helt plutselig etter flere mnd begynte å blö massa....

Mens nå når jeg spurte JM så sa hun at en bivirkning kunne väre litt spotting innimellom...blir lissom ikke helt klok på hva de sier noen ganger. Og så er det selfölgelig forskjell mellom folk og..som sagt nå han jeg ikke blödd noe enda denne gangen.

Hvis ikke det stabiliserer seg hos deg ville jeg heller begynt på vanlige pille da og så kjört på EL-tester når dere skal pröve neste gang.

Jeg ble gravid med jenten min når jeg gikk på pillen förste gang, hadde bare slurvet litterann..ooops! Nå sist gang tok det noen mnd men jeg hadde regelmessing mens med en gang jeg sluttet på pillen...var bare ikke så flink å klaffe med EL. Ble så lei at jeg tilslutt tok EL-test og da satt den med en gang. Skal det bli fler barn her i huset så skal det bli med EL-tester, det er tingen=)

Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste blødning mens jeg gikk på cerazette, men jeg fikk humørsvingninger av en annen verden, så jeg slutta på de. Svingningene gikk fra irritabel, til rasende, og tilbake til bare ARG!!

Skrevet

Hvorfor bruker du cerazette egentlig?? Jeg skal begynne på'n igjen på vanlige p-piller nå snart (yasmin kanskje?), må bare få ut fingern og skaffe en resept. Slutta på yasmin tre mnd før vi begynte prøvinga sist, og ble gravid på første forsøk- så akkurat d tror jeg ikke blir noe problem m de vanlige p-pillene. Da er d vel mer problemer m p-ring osv..

Skrevet

Det er vel pga hormonnivået i cerazette kontra andre piller?! Man skal få mindre bivirkninger av cerazette pga lavere hormonmendger. Jeg derimot ble like tullete av cerazette som alt annet, eneste løsningen for meg er å ikke putte noe inn i kroppen i det hele tatt. Jeg sverger til pfc, pearly.

Når det gjelder regelmessighet synes jeg å huske mensen kom på klokka da jeg brukte cerazette, mistet den altså ikke.

Skrevet

Jeg har nesten blødd konstant siden jeg begynte på cerazette... men håper det justerer seg etterhvert...og så har jeg fått en hel haug med kviser av de. HURRA.....noen andre som har merket det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...