Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen av dere som har hatt dette i svangerskapet?

Jeg har i de siste dagene følt at jeg må på do hele tiden, men det kommer nesten ikke noe ut. Har også hatt noe vondt i magen og på sidene. Akkurat som tak. Har aldri hatt uvi før, så vet ikke helt om det kan være dette.

Har hørt at man kan ha uvi i svangerskapet uten symptomer. Sjekker jo dette hver gang man er hos jm, men det kan jo gå mnd mellom hver gang. Vet jo ikke om jeg har dette, men tenkte å høre med dere?

Kan det være falig for babyen om dette ikke oppdages i tide?Hva da med de som ikke har symptomer?? Er 17 uker.

Vet dette ble mange spm, men håper noen har tid til å svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn i perioder. Føler jeg må SÅÅÅÅ på do og så kommer det bare tre dråper :) Hehe... Men har hatt fine urinprøver hele tiden, så ikke hatt UVI så langt. Livmoren din vokser jo nå og presser på blæra. Litt mindre plass der :)

Oftest gjør det jo vondt/svir når du tisser når man har uvi. Men om du er usikker, så er det vel sikkert mulig å få levert en urinprøve på legevakta (siden det er påske og legekontorene er stengt) bare for å få det sjekket.

Skrevet

heisann! jeg hadde dette helt i begynnelsen uten å merke det selv, og da sa legen at jeg måtte på antibiotika pga det kunne utvikle seg til å bli nyrebekkenbetennelse... er ikke sikker på om det er skadelig for barnet, men det er ihvertfall veldig smertefullt for deg! sikkert lurt å ta en sjekk for sikkerhetskyld! ikke noe greit å gå rundt å lure heller!

Skrevet

Tenkte å høre med de i morgen, men føler meg helt som en hypokonder da...Gjør ikke veldig vondt assa, men gjerne et litt press rett før jeg må tisse. Men svir ikke noe i det hele tatt. Leser jo så mye på nettet, så av og til føler jeg at jeg har alt som kan gå galt he he...

Hvor ofte er du hos jm ? Nei om det ikke blir værre tror jeg at jeg venter til tirsdag jeg.. Men rart at man kan ha uvi uten symptomer. Blir jo bare sjekket når man er hos lege eller jm.. Kan jo umulig være veldig farlig for fosteret om man går med dette noen uker ??

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men har du indikasjoner på en uvi så må du ikke vente med å få det sjekket!

Som tidligere nevnt lenger opp her, så kan det videre utvikle seg til nyrebekkenbetennelse. Følgene kan i verste fall ende med spontan abort eller for tidlig fødsel, faren for det øker i takt med hvor langt ut i svangerskapet man er.

Det kan være vanskelig å skille uvi symtomene ut fra andre svangerskaps plager! I følge min jordmor skyldes faktisk de fleste for tidlig fødsler en uvi.

Som sagt dette er ikke for skremme, men jeg vet hva det her er snakk om etter å ha hatt 3 nyrebekkenbetennelser så langt i svangerskapet, er i uke 23 nå!

Skrevet

Takker for svar jenter. Var hos jm for ca 2 uker siden, og da var prøven fin- Men tenkte å ringe henne igjen til tirsdag og få be om å levere en urinprøve bare for sikkerhets skyld. Har ikke noe særlig vondt i dag og må heller ikke mye på do. Men nå har jeg liksom fått dette for meg, så sjekker det ¨på tirsdag uansett, så er jeg helt sikker..

Nok en gang, takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...