Gå til innhold

Og hva skal vi med Vinmonopolet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NULL samfunnsnyttig, Skaper mest bare tragedier, med konsekvenser verre enn burger for barna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøys! Problemet er de som ikke kan styre seg, det er å flytte ansvaret når man anklager polet for å være problemet. Flott med pol, så kan man ha alkoholholdige varer på en bestemt plass også, for ikke å snakke om at vinmonopolet har enorm makt som innkjøpere til et stort marked, noe som gir gode priser på et stort utvalg. Hadde Rema skulle solgt vin ville vi endt opp med masse billig skvip og mye dyrere gode viner. Setter stor pris på polet, som er veldig gode på kundebehandling og utvalg.

Da jeg oppdaget graviditeten, var det null problem å bytte inn de vinflaskene jeg hadde og få pengene tilbake også. For ikke å snakke om at de har alkoholfritt utvalg for oss som vil ha alkofri champagne.

Det er foreldrenes ansvar å holde seg unna for stort konsum av polets varer, spesielt med barna tilstede, ikke polets ansvar. Og det er omverden, altså familie, venner og naboer som har ansvar for å faktisk bry oss og trenge oss på om vi ser at enkeltindivider ikke klarer å handle riktig i forhold til barna.

Skrevet

Vinmonopolet er jo en stor inntektskilde for den norske stat da.... derfor blir det jo feil å si at samfunnsnytten er lik NULL...

Skrevet

Gode priser?

jeg ler meg skakk..

Bor i Tyskland og her er det masse utvalg på butikken og prisene, vel,d et er ikke uten grunn at jeg kjøper meg meg kvoten til Norge...

Mye billigere.

Vinmonopolet er penger i statskassen og poltikernes angst for at myndige folk skulle få kjøpe vin på butikken

Skrevet

Vinmonopolet er jo en måte å begrense alkoholforbruket på, i forhold til andre land som selger hva som helst når som helst hvor som helt til hvem som helst!

Skrevet

Og nordmenn drikker som gale.

Som man sier, ser du en fullemann i Danmark, er han norsk ;)

Det hjelper ikke, man drikker kun mer hjemmebrent.

Skrevet

Ja, hva skal man med Vinmonopol når man kan brenne selv :)

Skrevet

Hm? Jeg kjøper min vin der og polet skaper mest glede og kos, kontra tragedier. Det er godt for sjela og kroppen. Snakk om å overdrive, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...