Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite idag at søskenbarnet mitt skal jobbe på fødeavd. der jeg skal føde fra 1.juni til 1.sept..(har termin 5.aug.)Hun skal visstnok jobbe nesten 100 % så sjangsen er stor for at hun er der akkurat da..

Kan ikke si jeg har så veldig lyst til at hun skal se når jeg føder,men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

hun er på min alder og vi har vært gode venner siden vi begge kunne gå så ikke så enkelt å få sagt fra uten å såre...hvis dere skjønner..

Men orker ikke tanken på at hun er der å får sett både det ene og det andre..

Noen som har noen tips her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt vanlig at hvis hun er på vakt den dagen (kan hende at hun ikke er det heller) at hun ikke får deg. Man skal helst ikke våre lege/sykepleier/jordmor for venner og slektninger. Bare hvis du har et sterkt ønske om det vil du kunne får henne. Men tror det er automatisk at man ikke får oppfølging av venner og slektninger. Tror ikke du trenger å si ifra om dette til henne nå, det kan du ta hvis hun faktisk er på vakt den dagen du føder. Sjansen er faktisk større at hun ikke er på vakt når du føder. Og hvis hun oppdager at du skal føde når hun er på vakt, så vil nok oversykepleier bestemme at hun ikke skal ha deg. De vil nok spørre deg der og da, da kan du si til vakthavende jordmor at du synes det blir litt for intimt hvis din kusine tar din fødsel. Tror absolutt alle har forståelse for dette!

Skrevet

Jeg hadde bare sagt det som det er jeg...

Skrevet

Det er veldig mange som skriver fødebrev,som legges sammen med svangerskapspapirene du leverer ved ankomst.

Du kan jo skrive et slik brev og ta det med der.

Skrevet

Bare si det som det er. Sannsynligvis ville ikke hun ha ønsket at du skulle se henne føde heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...