Gå til innhold

Hvor lenge skal dere ha permisjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt den korteste med 100% lønn, men vet ikke om jeg angrer litt nå. Hadde jo vært deilig med lenger permisjon så jeg kunne hatt fri neste sommer også.

 

Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg går ut i permisjon 6 juli å har valgt 80% dekning slik at jeg har lengst mulig permisjon, dette åsså pga at jeg har en datter på 4 fra før.... Når muligheten ligger tilstede for at jeg kan være hjemme med den lille så skal jeg nyte det så lenge jeg kan, tida går så altfor fort... :)

Det hele avhenger jo åsså litt til oss at vi har råd til det valget så hadde det vært annerledes økonomisk hadde nok kanskje valget blitt annerledes... Gleder meg til å kose meg med barna mine :0P

Skrevet

skal ha 80 % lønn i 52 uker,men så skal jo pappaen ha 10 av dem:)

Skrevet

Vi har valgt den korte varianten med 100% lønn. Det er to grunner til, vi har helt nytt hus og skyhøyt boliglån. I tillegg er vi begge lærere. Med den korte begynner skoleferien den dagen pappa'n er ferdig med sin permisjon, så da får vi jo sju uker lenger uansett. Vi hadde jo fått noe igjen om vi hadde valgt den lengste varianten også, men det er noe med fordelen med å starte på igjen på jobb i det skoleåret starter.

Ellers har vi ikke diskutert fordelingen av permisjonen ennå. Jeg har forstått at pappa'n gjerne tar mer enn minstekravet for fedre. Det er vel 10 uker det nå? Er jeg helt på jordet, eller er det et par uker ekstra for oss som føder etter 1. juli? Jeg har ikke termin før i slutten av august, så har ikke satt meg helt inn i dette ennå.

Skrevet

Skjønner ikke heøt dette jeg....hvis jeg velger å få utbetalt 100% lønn....da får jeg 10 mnd permisjon........hvis pappa'n da skal ha 10 uker.....blir det av mine 10 mnd da? Så jeg er hjemme i bare 8 mnd egentlig?

Skrevet

Hei.

Jeg går for 80% lønn, altså den lengste varianten. Ønsker bla ikke å begynne på jobb igjen midt i sommerferieavviklingen i helsevesenet. Så tar jeg ferien min etter perm er avsluttet, så da blir det vel ikke jobbing på meg før sånn i august engang ;-)

Skrevet

Hei damer.

Vi går for 80% dekning, jeg tar ut 4 mnd går så ut i 50%jobb i 2 mnd til fr pappa`n tar over helt:-)

Skrevet

Her blir det 80% i 54 uker, her har ikke pappa krav på permisjon så her får jeg hele åre hjemme

Skrevet

Sjarmi:

Dersom du skal ha utbetalt 100% lønn, så blir vel det (hvis regjeringen får ut fingeren og får vedtatt foslaget om 10 uker fedrekvote etter 1.juli) 46 uker med full lønn. Dvs det er 9 uker forbeholdt til mor (3 uker før og 6 uker etter fødsel), 10 uker til far og resten i "fellespotten". Men hvis far kun ønsker å ta ut sine 10 uker, så blir det 36 uker på deg ja.

 

Vi har valgt dette og jeg skal ta ut mine 5 ferieuker i år under perm for å få forlenget permisjonstiden. Det samme neste år.

Skrevet

Pappan kan gjerne ta mer enn minstekravet, noe som avkorter din permisjonstid, om du ønsker å ut i jobb tidligere etc...

Jeg ble litt forvirra jeg da jeg var å snakka med ei på nav angående fedrekvoten å det at den blir lengre for hun sa at det mest trolig ble den gamle ordningen når jeg hadde permisjon start den 6 juli.. Men dette harmonerer jo strengt talt ikke........ Å etter mye styr så kom det frem til at vi ikke hadde rett til at pappan tar ut kvoten sin pga at jeg ikke har jobbet 50% stilling denne siste tiden....

Jobba på spreng nå for å kunne få det men resultatet ble 100% sykemelding grunna bekkenløsning.. ARGH!!! Så blir no jeg som blir hjemme med den lille da, Det irriterer meg faktisk at det skal være så tverrsynt for om man så er i en stillingsandel uansett størrelse så syns jeg det burde være nok til at far da kan få pappafri............... Bare godt for barnet det å helt sikkert noe pappan setter pris på!!!

 

Ellers så har vi the same med nytt hus å stort huslån så vi må tenke økonomisk dermed blir det til at jeg tar ut all permisjonen å far fortsetter å jobbe, da det er hans stilling som drar inn mest cash....

 

 

Skrevet

Vi tar ut 80% dekning. I tillegg skal jeg ha 12 uker med ulønnet perm. Finansiert av feriepenger og det jeg får igjen på skatten. Så håper vi på barnehageplass fra januar 2011. Tror det kommer til å gå veldig greit. Eneste haken er vel at jeg har mindre penger, men mer tid til å bruke dem..

Skrevet

Man kan bare ta ut lovfestet ferie i permisjonen. Dvs 4 uker. Den siste uken må man ta før eller etter permisjonen.

Skrevet

Vi skal gjøre noe lurt. Summen av penger man får til sammen etter 10 mnd med 100% lønn er større enn den med 12 mnd og 80% lønn. Så vi tenkte å ta ut 10 mnd med 100% lønn, PLUSS 2 mnd ulønnet permisjon (det er greit for arbeidsplassen min). Dermed får vi den lange permisjonen, men mest mulig penger til sammen. :)

 

Skrevet

Heisann:)

Tar ut 100% dekning, men blir hjemme ca 11 mnd, innkludert neste års ferie, så må spre lønna litt. Men det blir nok verdt det! Så tar mannen ca 4 mnd permisjon, men på tidskonto, så hans ti uker blir spredt litt utover høsten. Så slipper mini 8 timer dagen i barnehagen fra h*n er ett år.

Skrevet

Jeg er student og skal da ha permisjon med studiuestipend de ukene lånekassen gir meg. Dvs fra fødsel til mars/april en gang. Etter dette må jeg fortsette å være hjemme, siden vi tidligst får barenhageplass fra august.

 

Kommer til å søke jobber med oppstart fra juli (siden mannen da vil ha ferie om han får jobb). Håper jeg får jobb kjapt denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...