Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Min gjør det og det er herlig. Men føler barna blir helt merkelig når jeg er syk.. Akkurat så de ikke helt vet hvordan de skal te seg, så de blir litt rare og gjør litt rare ting. Og det er det ikke alltid mannen takler så kan bli litt høyt her av og til og kjefting.. Så da pleier jeg å sende dem ut på kose tur, både mann og barn, også får jeg fred på toppen:)
metaMORfose Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Såklart han tar tak når jeg er syk. Han tar tak når jeg ikke er syk også. Barna er vant til at vi gjør ting forkskjellig, og også at vi begge bestemmer like mye. Aldri noe problem. Jeg har aldri hatt behov for å ha full kontroll, vi deler!
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Nei egentlig ikke. Da må jeg være veldig veldig syk. Kanskje så syk at jeg egentlig ikke er mer. Han bidrar forferdelig lite uansett.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2009 Ja min også tar tak når jeg ikke er syk. Vi deler også alt likt av alt. Selv om det selvfølgelig blir til at jeg gjør mest siden jeg går hjemme og an arbeider fult. Men han tar likevel masse husarbeid og annet med barn og ting til vanlig uten å tenke over det eller å klage. Til og med når jeg får besøk om kveldene av og til blir han hjemme for å legge barna så jeg kan få tid til å være med gjestene mine. Så er i bunn og grunn veldig fornøyd med han. Det jeg mente var at barna reagerer veldig når jeg er syk, nå har jeg vært mye syk da de siste to årene så de er nok veldig lei.. Men av og til takler de ikke at jeg ligger på sofaen og må hvile, så tar meg jo sammen det jeg kan mens de er hjemme, men av og til klarer jeg ikke mer og må legge meg, og da er det herlig å sende barna ut på tur med mannen. Problemet da blir at han ikke alltid ser dette selv at jeg trenger være litt alene og at barna trenger og komme seg ut litt. Så jeg må liksom si det til han.. Igår når jeg lå her med frostrier og hodeverk tok han med seg alle barna og tok påskehandelen så jeg fikk slippe det.
blond Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Har du forklart barna dine hva som skjer med deg, hvorfor du ikke kan delta?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Ja, mannen tar seg mer av ungene hvis jeg er syk, og dette fungerer motsatt om han er syk. Vi gjør vanligvis like mye med både barn og husarbeid hjemme. Nå har han vært hjemmeværende siden mai i fjord, sykemeldt i 10 mnd, og nå abeidsledig, og jeg forventer at han gjør mer hjemme når han er hjemmeværende enn om han også hadde vært i full jobb. I begynnelsen når han var sykemeldt var det jeg som gjorde det meste av alt,men det hadde jo sin naturlige forklaring, han kunne ikke.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2009 Ja Blond jeg har forklart barna hvorfor jeg ikke kan delta. Og det hjelper jo selvsagt litt. Eller hjelper jo en del da. Men de liker selvfølgelig best om jeg også kan være med. Men nå er jeg snart ferdig med amming også (som også naturlig har hindret meg i de store utflukter med de to andre barna), så kan vi la lille snuppa være hjemme med pappaen eller barnevakt også gjøre noe bare med de store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå