Mille** Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Vi skal på hytta til mamma på fredag, de er der nå. Så ringte mamma i går og lurte på om vår eldste datter ville komme på hytta i går allerede, vår yngste på 3 år og 7 mnd fikk ikke komme. Ble kjempeskuffa på vår yngste datters vegne, er ikke første gang hun ble holdt utenfor. Hun ble jo lei seg når hun ikke fikk bli med, og spør etter søsteren sin stadig vekk. Lurer på når vi skal dra på hytta og om ikke søsteren kommer tilbake snart. Hadde du blitt skuffa? Har ikke sagt noe særlig om dette til mamma, orker ikke lage oppstyr nå i påska, men tenkte jeg skulle ta det opp etter påska. Liker ikke at de gjør sånn forskjell på ungene...... (
Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Men om du ikke liker det, og er så skuffet på din yngste datters vegne, så å du jo si fra. Du skulle sagt at "enten drar begge to, eller så kommer vi samlet oppover på fredag" Det er ikke sikkert bestemoren tenker over det, og kanskje hun ser på minsta som så liten at hun ikke bryr seg. Tror nok din mor hadde fått seg en vekker om du hadde sagt fra.
mayaya Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Kanskje mora di bare ikke har tenkt tanken på at tulla er stor nok til å bli med også? Dersom du ikke har tatt det opp før, synes jeg at du overreagerer. Har det derimot vært oppe til diskusjon, kan jeg muligens mene noe annet
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2009 Jeg spurte jo "hva med minsta da, får ikke hun være med?" Og sa at hun sikkert blir lei seg. Neida, sa mamma, hun er jo så liten, hun skjønner vel ikke så mye. Mamma vet at hun er veldig for seg for alderen og skjønner veldig mye. Og da hadde allerede eldste overhørt dette tilbudet om hyttetur og var i fyr og flamme. Vanskelig å nekte henne å dra da.
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2009 Det går nok mest på at det blir mere styr for dem, de er litt late som besteforeldre for å være dønn ærlig. Minsta er tørr både dag og natt, og mamma sier ofte at hun er imponert over hvor flink hun er til å leke for seg selv, og å finne på ting å gjøre......Allikevel får hun ikke være med. Har vel hintet om dette før, for det er ikke første gang hun ikke får komme på overnatting, men det nytter nok ikke å hinte, må si det rett ut tror jeg. ;o)
Mor&barn Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 og feks si i fra neste gang at da er det evnt minsta sin tur til å få være alene med mormor og morfar, og at det må byttes på. kanskje de syntes det holder med en av gangen?
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2009 Eldste er 11 år så hun er det ikke noe styr med. Men jeg skal helt klart si fra, enten begge eller så må det byttes på sånn at minsta også får være med.
Mor&barn Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Antagelig mener hun ingenting med det, kanskje hun bare tenkte at det ville være hyggelig for største å få litt til med besteforeldrene og gå på ski i hennes tempo osv. Men selvfølgelig si i fra hvordan minsta føler dette. SKal ikke være sånn i utgangspunktet, men kan godt hende hun blir overrasket over at hun faktisk skjønner så mye som hun gjør.
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2009 De skulle ikke gå en meter på ski, hun har ikke skiene med seg engang. De skulle være ved hytta, kose seg sammen rett og slett. Og det kunne minsta også fått gjort. Jeg jobber disse dagene, så da hadde det vært ekstra stas om hun fikk være med besteforeldrene.
-Lane- Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Jeg hadde ikke sendt eldste. Enten får de ta begge eller ingen. Jeg greier ikke å se hvor skuffa minste blir hvis hun ikke får være med.
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2009 Hadde jeg ikke sendt eldste så hadde jo hun blitt skuffet. Men skal si til mamma at hun ikke får lov å tilby bare den ene, eller ihvertfall ikke bare alltid den eldste.....
xxxJulianexxx Skrevet 8. april 2009 #12 Skrevet 8. april 2009 Skjønner deg godt jeg. Har det litt på samme måte selv. Mamma og pappa vil helst ha eldstemann. Minste er bare 16 mnd, så jeg kan til en viss grad skjønne det for det er jo litt mer jobb med han. Men jeg får så vondt av han, for han er så glad i mormoren og morfaren sin. En dag de ringte og spurte om å låne den eldste sa jeg at de heller kunne få låne minstemann. Jo, de kunne da det og kom og hentet han en times tid senere. Sånn i seks tiden på kvelden ringte mamma og sa at de gjerne ville ha han på overnatting. Fikk nesten sjokk jeg. Han hadde vært så blid og lykkelig hele dagen, og de syntes det var så koselig med han. Men det virker som de har glemt det litt igjen nå.
Mille** Skrevet 8. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2009 Jeg har prøvd å forstå når hun var bare 1. år, også når hun var 2 år, hun var jo liten! Men så ble hun 3 år, 3,5 år og enda vil de helst ikke passe/ha henne. Flere av mine kollegaer er sånne superbestemødre, og de var passe sjokka når jeg fortalte dem dette.....
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 8. april 2009 #14 Skrevet 8. april 2009 Kan være de ikke tenker over det. Tenker det er kos for de hver litt hver for seg eller de føler seg trygge når hun er litt eldre. Sikkert en meget god grunn som løses ved att dere prater sammen om det. Nabohytta her har de det ene barnebaret med. Grunnen er att jentene krangler mye og trenger en liten pause. Dette har de funnet ut når foreldre og besteforeldre prater sammen =0).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå