Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Var det mye forskjell på fødselen? Gikk det raskere da dere ble satt igang? Hos meg med guttungen så gikk vannet om morgenen 13 juli, rier begynte etter 3-4 timer, men de var ikke mye til hjelp! I løpet av 1 døgn åpnet de ca 2 1/2 cm... Så kl 11 14 juli fikk jeg drypp og 15:48 var han ute... Da hadde jeg hatt pressrier i over 1 time! Så det åpnet seg jo veldig fort! Åpnet det seg fort pga dryppet eller er det helt individuelt? Er bare så nysgjerrig på hvordan denne fødselen blir og hvor mye tid vil jeg ha på meg om fødselen starter med rier...
Fraulein Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Første gang ble jeg satt i gang og andre gang startet fødselen av seg selv, begge ganger varte det i to døgn og endte i hastekeisersnitt. Problemet mitt var begge gangene at jeg ikke fikk særlig til åpning....
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 8. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2009 Æsj, det er ikke noe særlig! Åpningstiden gill jo veldig fort når riene først begynte... Jordmor ble jo helt overrasket... Er bare så spent på hvor lang tid det vil ta nå for det var fryktelig slitsomt å ligge med disse "tulleriene" i over 1 døgn før jeg fikk dryppet... Men det vet vel du alt om, stakkars, du som lå i 2 døgn! :-(
SingSangMamma™ Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Det er jo stor forskjell å føde nr 1 og nr 2 da også. Med nr 1, hadde jeg en "vanlig" fødsel med igangsetting, masse modning som måtte til - og det tok lang tid, og var vondt. Ble fryktelig sliten, fra start til slutt 30 timer, og vakumforløsning. Nr 2, ble strippet 6 dager over, fikk svak rieaktivitet med en gang, som modnet masse gjennom natten og dagen etter. Men helt greit å leve med, veldig spennende. Når fødselen kom igang, og riene ble kraftigere, så tok det 4 timer. Det er utrolig individuelt. Men jeg tror også hormoner gitt gjennom intravenøs, for å få mer fart på fødselsforløpet gjør at riene kan bli veldig tette og kraftigere, og da kan det gå i full fart. Mase lykke til da )
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Jeg ble satt igang med første, 14 dager over termin. Fikk drypp kl.12, og han ble født 22.33. 16 minutter med pressrier. Gang 2 startet det av seg selv. Begynte med rier i 10-tida på morran. Gjorde vondt kl.15, var på sykehuset kl.16 (4 cm åpning) Deretter hadde jeg 8cm kl.19, før det stoppet opp (stjernekikker som satt fast) Hun ble født 20.52.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå