Gå til innhold

Trenger hjelp til deling av barna...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 barn som vi skal ha like mye, men orker ikke tanken på og være fra de i en hel uke av gangen nå i begynnelsen....tror det blir tøft for barna og...noen forslag til deling??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis forutsetningen er at dere skal ha dem like mye, er det vel vanskelig å finne en bedre deling. Det er ikke bra for barna å flytte annenhver dag heller. Det eneste alternativet jeg da ser er at barna bor fast et sted, og du og exen flytter ut og inn.

Skrevet

Forstette å leve sammen,men som venner.

Evt leie en hybel i tillegg som du og exen bytter på å bruke annenhver helg.

Har dere gått til parterapi? Noen av dere med ny partner?

Skrevet

Vi har flyttet fra hverandre, og det er til alles beste, men om vi får litt tid fra hverandre kan vi kanskje vi finner tilbake til hverandre...men det er ikke det som er problemet akkurat nå da...ingen av oss har ny partner..

Skrevet

Tenkte kanskje dele de litt også, sånn at den uken pappa har de så kan jeg låne den ene en dag eller to, og neste uke pappa har de låner jeg den andre...også det samme for pappaen når jeg har de...Noen som gjør det sånn??

Skrevet

Tror ikke her er så mange som har 50/50 deling.

Jeg ville ikke hatt det, og da tenker jeg på barna og det å ha 2 hjem. Hadde barnefar her satt seg helt på bakbeina og SKULLE ha 50/50, så hadde jeg valgt å være helgemamma, for barnas skyld.

Eller så ville jeg tatt varianten hybel, og de voksne byttet på å bo hos barna annenhver uke.

Det er heller ikke anbefalt av fagfolk å ha 50/50 for barn under 3 år. Se på barneombudet.no.

Jeg tenker mest på at barna skal da ha 2 barndomshjem, hverdagen blir delt i 2, og jeg ser for meg at barna vil få et litt mer overfladisk syn på tilknytning, også i voksen alder. De har jo på en måte delt tilknytningen hele sin barndom.

Skulle her vært 50/50, så hadde det blitt når barna selv er store nok til virkelig å forstå hva det innebærer, som tenåringer eller noe.

Tenk deg selv; orker du å bo fast 2 steder hele tiden, og flytte annenhver uke mellom dem? Klarer dere voksne ikke tanken på det; hvorfor skal barna tåle det? Ville du følt du hadde et hjem? Eller ville du følt du bare oppholdt deg der?

50/50 er i mine øyne kun ut fra voksnes egoisme.

Dette er sikkert ikke det du ville høre, men det er mine tanker om dette.

Og jeg er alenemor, så jeg vet hvordan det er å gå fra hverandre.

Skrevet

Hva med å bytte hver 3 dag eller noe, og den som tar over henter i barnehage/skole, så kan dette endre seg etterhvert til annenhver uke? Går greit om dere ikke bor langt unna hverandre, og at barna kan ha samme skole og barnehage. Og så kan jo dere ha en dag i uka der dere har et barn hver, slik at de får litt egentid med en forelder?

Skrevet

I beynnelsen kan det godt være kortere, men ville nok hatt ukesintervaller på sikt. Godt samarbeid, regelmessig og stabilt gir trygghet for ungene, om det er 5 og 7 dager eller 4 og 9 dager, eller om det er et hovehjem og et samværshejm er ikke så avgjørende. Tror jeg. Jeg er vel heller av den oppfatning av at det er det beste for ungene å ha et hjem, og ikke flytte for mye. Men dere må finne den løsningen som passer for dere.

Ting har sikkert ikke gått seg til enda. Dere er også nødt til å ta praktiske hensyn som skole, barnehage, jobb, reise, skift, og på sikt også muligens andre partnerers rutiner og praktiske muligheter. Det er lett å tenke ideellt at slik vi vi ha det, når ting kommer mer i rutine med ikke å bo sammen, så melder det seg gjerne andre prktiske foirhold som må bli tatt hensyn til.

Pngene strekker kanskje ikke til, muligens må dere jobbe mer, jobbe mindre alt mulig kan forandre seg.

Skrevet

50/50 er egoisme fra de voksne som har det..Prøv 50/50 hvor det er dere som flytter annenhver uke!!Dere må være voksne nok til å tenke på barna..ikke på dere som ikke klarer dere uten..det burde dere tenkt på før dere gikk fra hverandre!

Skrevet

og uansett hva dere gjør-IKKE bruk barnehage/skolen som bytteplass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...