vi blir 4 :o) Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Fant i dag ut at jeg er gravid, ca i uke 7 og har noen spørsmål jeg håper noen vil svare på: * Er det ok å bade i svømmebasseng? * Er det noe annet enn spekemat, blodig kjøtt, og div. ost man ikke kan spise? * Andre tips?
Prins og prinsesse Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Så vidt jeg har hørt er det helt ufarlig å bade i svømmebasseng. Vannet kommer ikke i kontakt med noe som har med babyen å gjøre. Det man skal passe seg for er visst å bade i veldig forurenset vann eller veldig nært termin (hvis jeg husker riktig fra sist jeg var gravid). Jeg holder meg unna: - spekemat, blodig kjøtt (kjøttet bør vel helst være godt stekt) og diverse muggoster/modne oster. - reker og blåskjell, ørret over 1 kg. - kantareller - drikker brus med kunstig søtningsstoff kun i små mengder. - vasker grønnsaker og frukt godt før jeg spiser det. Lykke til
"Liten" lykke Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Badebasseng er ikke farlig. Svømming er bare bra under svangerskapet. Derimot skal man holde selg unna offentlige boblebad pga mye bakterier. Når det gjelder mat, kan du sjekke www.matportalen.no. Der står alle matvarer som helsemyndighetene anbefaler at gravide holder seg unna. Gå inn på råd til spesielle grupper, så gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå