ditte&malusken&lillebror Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Synes de er kjempefine begge to, men liker kanskje Makus best tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Halve Norges mannlige befolkning kommer jo til å hete Markus om 15-20 år... Så Isak, helt klart!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Sønnen min heter Isak, så jeg går klart for den varanten ;-) Nyydelig navn, helt objektivt sett.. He he
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #13 Skrevet 8. april 2009 ja,stakkars deg altså!!tenk så grusomt vanskelig valg du står ovenfor,er jo forferdelig synd på deg... HJELP!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #14 Skrevet 8. april 2009 herregud anonym....... Gravid e'll????? Isak det heter solstrålen min!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 Isak gir assosiasjoner til en unge i Bibelen. Faren syntes det var helt greit å offre denne ungen til Herren (brenne ham på et offer-bål). Heldigvis for Isak sa Herren i siste øyeblikk at han bare hadde fleipa (testet pappan altså), og pappan hadde BESTÅTT testen ved å være villig til å brenne ungen sin. Etter dette fortsatte mor å bo sammen med denne mannen som satte Herrens befaling høyere enn å forsvare sitt eget barn.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Både Isak og Markus er bibelske navn, i likhet med Maria, Johannes, Andreas, Matias, Peter etc etc. Jeg ser vel ikke helt poenget ditt her, selv setter jeg grensen ved Onan.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #19 Skrevet 9. april 2009 Poenget mitt er IKKE at Isak er et bibelsk navn. Men hvilken rolle han hadde i "sin" bibelhistorie. Det er ingen tilsvarende skrekk-historie knyttet til Markus, så vidt jeg vet. Men for all del. JEG ville ikke tatt i en far-til-Isak med en illtang, men dersom HI synes at Abraham var en OK gubbe, så værsågod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå