Gå til innhold

Rettferdig dom for Christoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppfordrer dere alle som er på facebook til å bli med i gruppen: Vi som ikke har glemt Christoffer. Saken mot stefaren kommer opp igjen 21 april og vi vil ha rettferdig dom for denne skjønne gutten.

Bli med alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

melder meg gladelig inn, men tror desverre det har forsvinnende lite å si i forhold til dommen=(

Skrevet

Hvordan i all verden skal en fbgruppe ha noen funksjon i denne sammenhengen?

Ikke misforstå, saken er grusom, mener ikke noe annet. Ser bare ikke hvordan en fbgruppe har noen betydning for en rettferdig dom....

Skrevet

Det er gutten på 8 år som ble slått ihjel av sin stefar, les artikkel i dagbladet.

Det er for å vise at man brys seg og engasjerer seg. Hun som driver gruppen skal prøve å bli hørt. Jo flere stemmer, jo bedre er det. Synes man skal benytte seg av alle de medier og midler for å bli hørt i denne saken. Så en gruppe på facebook er en liten måte å gjøre det på.

Føler at vi må gjøre noe for Christoffer. Vil gjøre mer, så forslag tas imot med takk:)

Skrevet

Har meldt meg inn jeg.Betyr kanskje ikke så mye men det er godt å se ar det er flere som tenker på denne gutten....

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Quoter pila.

Skrevet

Rettferdig er jo lovens strengeste straff. Det er ihvertfall ikke rettferdig at stefaren lever livets glade dager og får beholde sitt nye barn. Han har jo "bare" banket dritten ut av en 8 åring så han døde. Grusomt:) Bare det er et hån mot Christoffer og hans minne. Men jeg har jo mine tanker om hva som er passende straff for en barnemorder.

Skrevet

Vel, strengt tatt regner jeg egentlig med at retten klarer å finne en dom som er "rettferdig" (ville nå heller sagt passende) - de har tross alt mye mer innsikt i saken enn vi som bare leser om det i media.

Skrevet

Har vært meddommer i 8 år nå. Passende/ rettferdig.. Vet ikke hva du mener jeg sauen? Ikke gøy at feks. en pedofil overgriper får 6mnd. Livet til offeret var ødelagt. Dommer mente det var passende, jeg syntes det ikke var rettferdig. Man kan diskutere det til det uendelige, men det er ikke rettferdig sånn som det er nå.

Skrevet

Grupper på facebook egner seg godt for saker av typen "vi vil ha nærbutikken vår tilbake". Jeg tror ikke at det er like smart å tro at slike grupper kan skape ny rettspraksis i mishandlingssaker.

Når det er sagt, er jeg selvsagt enig i at det er en grusom sak, men noen facebookgruppe melder jeg meg altså ikke inn i.

Skrevet

Godt mulig du mener mange straffer ikke er rettferdige/passende, og at du har dine grunner til det, men jeg stoler fremdeles mer på rettssystemets bedømmelser enn en facebookgruppes meninger. Ikke tror jeg en facebookgruppe vil ha så mye hensikt heller.

Men så er jeg heller ikke tilhenger av dom som kollektiv hevnaksjon, og det påvirker nok mine meninger om passende/ikke passende straff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...