Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Bare jeg som syns det er UAKSEPTABELT å ha en gutt på 2-4 til å klare seg selv til kl 11.20 om dagen? Hjelper jo ikke at en sover lenge! http://www.haugesunds-avis.no/article/20090408/NYHETER/717890936/1058/AKTUELT
Tia med 2 ♀ Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg og reagerte på det, gutten ble funnet i 8 tiden og ikke etterlyst før 11:20. Fordi pappan sov. Håper de har lært da så det aldri skjer igjen. Og barnevernet tar det vel opp med familien vil jeg tro
Tommage♀♂ Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Men det blir jo litt feil å sitte her og synse om saken da, når vi ikke kjenner detaljene... Det KAN jo være at gutten vanligvis sover lenge, selv stod jeg aldri opp før 10 som barn. Om det er han som pleier å vekke faren er det jo ikke så rart at faren ikke våknet? Mine barn står vanligvis opp klokken 6, men om de sover til 7.30 en sjelden gang har jeg ikke vekkerklokken på 6 og går og sjekker om de er i sengen for å si det sånn...
Mrs. Bouquet Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Nå er det jo stor sansynlighet for at denne pappaen ikke visste at gutten hadde våknet og at klokka var så mye. Dette mener jeg kan skje den beste, i alle fall om det er en pappa som ikke har det daglige ansvaret for gutten. Da har man kanskje ikke en innbygget vekkerklokke etter barnets tider.
OsloMor Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Allikevel er det ikke akseptabelt at man ikke har oppsyn med barnet i løpet av så mange timer. Uavhengig av når pleier å våkne og hvem som evt. vekker hvem.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 At man ikke får med seg slikt var ille, syns jeg. Hvis ikke rommet til gutten er i umiddelbar nærhet bør man ha baby-call eller en annen løsning slik at en får med seg slikt.
Tommage♀♂ Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Vet du noe om når faren så ham sist da? Hva om han tittet inn i 7-tiden, gutten sov og far la seg nedpå igjen. Og våknet alt for sent for å finne at gutten er borte? Det KAN skje! Kanskje dette er en helgepappa som ikke våkner av hver minste lyd slik som vi mødre ofte gjør. Stakkars mann, har vel fått sjokk når han våknet. Han kan ha løpt gatelangs en stund også før han ringte politiet, hva vet vel vi?
OsloMor Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Vet ikke når faren hans så han sist, men synes det indikerer en god del at man ikke oppdager at ens barn er borte i løpet av så mange timer. En ting det indikerer er f.eks.uansvarlighet.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Klart, klart. Vet jo at det KAN skje (det skjedde jo i dag...), men det bør faktisk ikke skje. En leser jo bla de rareste innlegg her inne om ha noen menn finner på. Feks legger seg med sov-i-ro i øra når de har aleneansvar for barna. Det går jo faen meg ikke an.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 ...presiserer at jeg ikke mener å insinuere at denne mannen gjorde det, altså.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. april 2009 #12 Skrevet 8. april 2009 En babycall trenger ikke å fange opp at gutten stakk ut. Den trenger ikke gi noe mer lyd enn at det høres ut som han romsterer litt eller snur seg i senga. Syns det er litt urettferdig å si at dette er uakseptabelt, og ønske å straffe denne pappaen ytterligere. Har selv redsel for at dette kan skje. Vi kan jo ikke ha 100 % kontroll på barna når vi sover eller ha helt kontroll på hvor godt vi sover. Eneste mulighet er å ha lås på ytterdørene som er barnesikret.
Tommage♀♂ Skrevet 8. april 2009 #13 Skrevet 8. april 2009 Joda, kan være 100 årsaker til at dette skjedde, poenget mitt er bare at vi vet kun det som står i avisa, og da blir det så feil å dømme. Selvsagt skal det ikke skje, men vi vet jo ingenting om HVORFOR det skjedde! Faren kan ha sovet ut rusen fra i går, eller han kan ha influensa og sov for lenge uten å ha blitt vekket, det vet vi INGENTING om...
Gjest Skrevet 8. april 2009 #14 Skrevet 8. april 2009 Har ikke sagt noe om straff, jeg vel. Håpet at han fikk en pekefinger = en prat om at han kanskje bør finne bedre løsninger for seg og sønnen sin.
Tommage♀♂ Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Tror du ikke han klarer å finne litt bedre løsninger av seg selv etter en slik opplevelse?
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Jeg er litt mer forbauset over hvordan gutten kom seg ut jeg da. Hvis gutten var 2 år så skjønner jeg det ikke. Døren er jo låst regner jeg med. Når gutten blir litt eldre så er jo saken en helt annen, men samtidig så ville jeg trodd at en fireåring vet hvor han bor. Det vet iallefall naboen vår over gata her. At man kan la være å våkne kan jo hende den beste, og faren var jo tydlig alene, men samtidig så er dette noe som er veldig skummelt. Hvem vet hvem gutten kunne ha møtt... I og med at man ikke vet detaljer så skal man jo ikke dømme, men kjenner at slike ting faktisk skremmer meg...
Tommage♀♂ Skrevet 8. april 2009 #17 Skrevet 8. april 2009 Er ikke lenge siden en 2-åring ble plukket opp av en trailersjåfør midt på natta her til lands. Han ble funnet vandrende gatelangs. Hadde våknet midt på natta, tatt på sko og lue, låst opp gatedøren og gikk ut i pysjen. Foreldrene sov, og våknet ikke før politiet ringte om at gutten var hos dem. Da trodde de det ikke før de hadde sjekket rommet til gutten! Faren sa i intervjuet at det første han skulle kjøpe inn var sikkerhetslås til døra;) Barn er smarte, og noenganger finner de på ting de vet de ikke skal. Og da er de ofte veldig tålige. Det er hvertfall mine;p
Salat Skrevet 8. april 2009 #18 Skrevet 8. april 2009 Har dere virkelig på vekkerklokke med jevne mellomrom for at dere skal gå inn å sjekke ungene eller?? Jeg våkner når ungene våkner(les: gir beskjed ved å rope og skrike), og om de sover til 10 så sover jeg til 10. Hadde de sovet til 11 hadde jeg kanskje våknet av meg selv, men ingen garanti. Er det så merkelig da?
Gjest Skrevet 8. april 2009 #19 Skrevet 8. april 2009 Nei, jeg våkner av at han åpner døra på rommet sitt, stille, for å gå på do.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. april 2009 #20 Skrevet 8. april 2009 Mange som er veldig dømmende her. Ingen vt jo hva som egentlig har skjedd.. Jeg sover også til jeg blir vekket av jenta mi. Hun roper når hun er våken, Sover hun til syv er det opp kl syv, Sover hun til ti, kan jeg sove til ti.. Kan skje den beste dette... Mest sannsynlig har pappaen lett høyt og lavt før han kontaktet politiet.
mayaya Skrevet 8. april 2009 #21 Skrevet 8. april 2009 Jeg fikk også denne reaksjonen først når jeg leste artikkelen, men innen jeg kom meg ut av den hadde jeg sett for meg flere mulige grunner til at gutten kunne kommet seg ut og blitt borte ei stund... Jeg synes ikke man skal dømme når man vet så utrolig lite om saken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå