Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Vi kommer antakeligvis til å benytte oss av donasjon pga en genetisk betinget sykdom i familien og sterilitet. Hva mener dere er rett. Bør barnet ha rett på å vite at det er et donor barn? De fleste kommer sikkert til å si ja. Men når er det riktig å fortelle dette? Det er jo veldig privat, vi kommer ikke til å si det til noen andre, og ikke så lett for et lite barn å forstå
Gjest -<<- Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 All forskning tilsier at de barna som får vite om at de er donorbarn tidlig og vokser opp med dette som en naturlig ting, ikke får problemer med det senere. I motsetning til de som oooops oppdager det ved en tilfeldighet i tenåra e.l. Om dere skal følge opp dette, sier det seg selv at personer rundt barnet også bør vite det. Man kan ikke be treåringen holde det hemmelig, liksom, og det vil da bare et unødvendig tabu enten ungen er tre eller tretten.
Sånn kan det gå Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Om dette ikke er noe dere synes dere kan være åpne om både overfor barnet og "omverdenen", synes jeg faktisk helt ærlig at dere bør revurdere hele prosjektet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Akkurat den kommentaren der var unødvendig og ikke minst lite empatisk oktavistar. For mange som sliter med barnløshet er dette utrolig privat og sårt. Du med dine 6 eller 8? unger har sikkert ikke forståelse for dette men det har jeg. En sånn holdning vil man iallefall ikke møte hos de som er profesjonelle på området. Jeg ville tatt en samtale med de på klinikken dere bruker. Snakket med dem om hva de synes er lurt, og hva slags erfaringer som er gjort av andre par. Dette er garantert en vanlig problemstilling og jeg er sikker på at dere vil bli møtt med respekt og forståelse når dere legger fram problemet. Jeg aner ikke hva som er lurest. Men hun første som svarte på innlegget hadde et fornuftig svar synes jeg! Ellers så tilpasses DNA til donoren til deg eller mannen din slik at barnet vil kunne arve de samme fysiske trekkene som øyenfarge, høyde etc. Da blir det iallefall ikke så oppsiktvekkende for omverdenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå