Gå til innhold

Har satt 13 åringen på forkostkonseptet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber offshore, og vi har ansvar for hans 13 år gamle datter (mor er narkoman). Hun er skikkelig overvektig, er vel kanskje i underkant av 1.60 og veier 90 kg. Selv har jeg brukt herbal life i 3 mnd, og har gått ned 12 kg. Da jeg sa dette spurte hun om hun kunne prøve, har så vondt av henne som ikke klarer å slutte med trøstespisingen så jeg sa ja. Nå skal hun bruke det når mannen er offshore, men ikke når han er hjemme for han vil ikke at hun skal slanke seg. Hun kan vel ikke ta skade av det? Hun har hatt menstrausjon i 1 1/2 år, så puberteten er i gang. Har litt blannede følelser, men har så vondt av henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lære jenta sunn kost?

I stede for å servere morsmelkerstatning for voksne med sjokoladesmak?!

Skrevet

håper ikke det stemmer for det stårpå eska at barn ikke skal ha det, hva med å lege opp til godt sunt kosthold til dere alle, og få ho med deg på turer og annen gøy trim

Skrevet

Jeg har prøvd det meste, maten her hjemme er sunn. Likevel småspiser hun og bruker så godt som alle lommepenger på godteri. Konfronterte henne med dette, og da gråt hun og sa hun ikke klarte å la være. Pappaen er en orntlig godtegris, så når han er hjemme gjør an det mulig for henne ved å stasje godterier og cookies på "hemmelige" steder.

Skrevet

Hun er veldig stillesittende og skulker gym. Det er nesten umulig å få henne med ut. Angående aktivitet, så tror jeg hun er så flau over alt hun ikke får til pga. vekt at hun ikke tørr.

Slike produsenter kan vel skrive slikt på esken for å ha ryggen fri?

Skrevet

Det der er bare tull å gjøre, for du tror vel ikke det hjelper, når hun sniker seg rundt og "smugspiser" godteri?

Få heller hjelp av helsesøster/legen til jenta. Og dra henne på aktiviteter; sykkelturer, rollerblades og slike ting er fint på denne årstiden. Lær henne morsomme aktiviteter uten å koble det til vekten. Siden du selv slanker deg, så trenger du sikkert den aktiviteten selv, også;)

Skrevet

Barn skal ikke slankes.Og barn skal ikke bruke frokostkonseptet.

Synes det er råttent å gå bak ryggen på mannen din når det er hans datter det faktisk er snakk om. Håper hun forteller ham at du skal slanke henne bak hans rygg.

Ta kontakt med lege eller helsestasjon for råd.

Du risikerer at hun utvikler spiseforstyrrelser ved at du skal slanke henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...