Gå til innhold

Hjeeeelp... 13 dager til termin


Liicha

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 38+3 dager ut i svangerskapet og hodet har ikke festet seg enda, er det normalt eller ? hvor lang tid tar det før det fester seg ?

Jordmor sa bare at hvis vannet gikk måtte jeg legge mæ helt flat, noen som vet hvorfor ?

 

Er førstegangsfødende så da må hodet feste seg før jeg kan føde ?

 

Gruer meg ikke til fødsel, jeg gleder meg faktisk. gidder ikke høre på skrekk historier og sånt, jeg må jo gjennom det uansett så finner ikke noen grunn til å gå å grue meg... er bare litt skeptisk til det med hodet til barnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok flere førstegangsmødre hvor hodet er festet enn hos andregangs. Men jeg tror ikke det er unormalt at hodet ikke festet seg hos deg enda nei. Hodet må ikke feste seg før fødselen, har hørt mange som har født uten at hodet var festet før riene startet.

 

Grunnen til at du må legge deg flatt hvis vannet går og hodet ikke er festet, er fordi man vil ikke at navlestrengen skal gli ut foran hodet og komme i klem. Men hvis hodet er godt plassert ned i bekkenet så skal det jo mye til for at det skjer..men bedre føre var enn etter snar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problematikk...

Er selv førstegangsfødende og hadde termin i går, hodet har heller ikke festet seg hos meg. Hodet pleier å feste seg i uke 35 hos oss "ferskiser", men ikke noe unormalt om det ikke skjer, og påvirker verken når eller hvordan du føder.

 

Fastlegen min insisterer på at jeg skal legge meg ned om vannet går, men etter å ha pratet med føden på Ullevål 2 ganger nå om dete har jeg blitt overbevist om at dette ikke er nødvendig. De informerte at de ikke kom til å sende noe sykebil o.l., men at jeg måtte ringe de når vannet gikk, så tar vi det derfra. Vet derimot at f. eks. Riksen for et år siden hentet en venninde av meg med sykebil, så mulig det operese ulikt ved forskjellige sykehus. Beste er kanskje for egen trygghets skyld å ringe føden der du skal?

 

Prosedyren med å legge seg ned har iallefall Ullevål gått helt vekk fra, og med tanke på antall barn de tar i mot i året stoler jeg på at deres ekspertise. Ble fortalt at dette med klemt navlestreng var noe man trodde kunne skje før, men dette er feil.

 

Når det er sagt, kommer jeg nok til å be sambo hente bilen fremfor å gå til den selv hvis det skulle bli nødvendig. Trenger ikke overdrive heller ; )

 

Lykke til, går nok kjempefint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problematikk. Har 7 dager til termin og hodet er ikke festet. Førstegangsfødende. Fastlegen min sa at jeg skulle ringe etter ambulanse hvis vannet gikk på sånn Hollywood måte. Da skulle jeg også legge meg ned. Jeg følger dette!! Bedre føre var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits sier min jotrdmor, babyen er godt innstillt - men kommer nok ikke til å feste seg.. Er 2 gangsfødende så da er det ikke noe uvanlig med det heller;) Men vannet mitt måtte taes ved første fødsel, så jeg tenker som så at fødselen ikke starter med vannavgang denne gangen heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...