Gå til innhold

Lekker fostervann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge følt at jeg må bruke truseinlegg.. Bruker bare de aller tynneste .. Men de blir fuktige med en gang omtrent.. Men er så usikker på om det rett og slett er veldig tynn utflod, rett og slett at jeg bare er "svett" der nede eller om det kan være fostervann.. Kanskje jeg også lekker urin om jeg reiser meg opp fort osv..

Var jo på ultralyd i går pga vekstestimering og ctg i 20 min.. Jeg glemte og spørre ang dette med at jeg føler jeg blir så fort "blaut" .., men bet meg merke i at hun sa etter ultralyd at det er bra med fostervann.. Babyen var også veldig vital og alt så bra ut..

Hvis man lekker litt fostervann så er det vel ingen krise så lenge man har mye fostervann kanskje?? Og hvordan vet man forskjellen?

Hvordan kan jeg sjekke dette selv uten og ringe føden og virke hysterisk.. ? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke født før?

fostervann har jo en spesiell lukt.

hvis ikke så synes jeg det sitter litt fostervann lukt i håret til nyfødte, så hvis du har snust på noen sånne i det siste, kanskje du husker lukten ;)

det lages jo nytt fostervann hele tiden. sånn sett høres det jo ut som alt er bra siden du fikk kommentar på at du hadde bra med fostervann i går

jeg har også sånn tynn utflod, spesielt masse når jeg står opp om morgenen. så har stusset litt om det kan være fostervann, og at barnets hode tetter bedre igjen etter at jeg har vært oppe en liten stund, hvis du skjønner...

går du til kontroll bare til lege, eller har du jordmor? dette er jo en typisk sak å ringe å snakke med jordmor du går til i så fall.

Skrevet

Går bare til lege.. Hodet til babyen er festet.. Har født før.., men det er snart 3.5 år siden.., husker ikke hvordan dette var på slutten.. hehe.. =)

Men jeg er i uke 38 så jeg tenker at så lenge sf målene øker og jeg har bra med fostervann så er det jo ikke noen krise siden det også som du sier lages nytt i tilegg..

Takk for svar.. =)

Skrevet

Jeg har å merket dette, mest sånn tynn utflod..Å jeg har begynt å klø mye mer.. kan våkne på natta å kjenne at jeg er blaut nedentil å at det klør. ikk tips av jordmor å kjøpe canesten krem for å berolige, normalt med litt kløe når det blir litt forskjellig som skjer i kroppen..vekser utflod fostervann og div... kanskje jeg driver å får noe sopp også, for noenganger klær det siinsykt!!!!

Skrevet

Har ikke klødd noe.. Så er nok ikke noe soppinfeksjon.. Har hatt det noen ganger tidligere og da har jeg klødd alt fra moderat til noe voldsomt mye.. hehe..

Ekstra med utflod er det også ja.. men tenker også jeg da.., at hadde jeg lekket fostervann så hadde jo dette syntes på urinprøven.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...