Maddiken Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Liilletøtta har i helgen snudd seg til tverrleie, og jeg har noen tanker om det. Jeg skal uansett ha planlagt KS, så er ikke så redd for at hun ikke snur seg til riktig (selv om det var mye mer behagelig når hun lå med hodet ned). Er 33 uker på vei, så hun kan fortsatt snu seg da.. Det jeg er redd for er at når hun snur seg (som er mest sannsynlig) er at hun skal få navlestrengen rundt hodet og dø. Er det bare helt urimelige tanker? Jeg tenker når jeg leser om de som er på snuing ved seteleie/tverrleie, så får de alltid UL etterpå fordi de skal se at ikke navlesnoren er i klem eller noe. Men når barnet snur seg selv, så har man jo ingen kontroll. Hun snur og vender på seg i magen rett som det er, og jeg må innrømme at jeg er kjempestressa for at hun skal få navlestrengen rundt hodet og dø i magen min. Er det noen som har noen beroligende ord for en angstfylt mamma?
Dukkedeisi Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Hei Maddiken! Min gutt har snudd seg til tverrleie og tilbake igjen to ganger de siste par ukene,jeg hadde termin på søndag. Spurte jordmor om det samme som du lurer på,og hun sa at det var ingen risiko for det. Det man skal være obs på er hvis vannet går og navlestrengen faller frem/kommer i klem. Vet ikke om det hjalp, men hvis du stadig er urolig kan du ta kontakt med fødeavdelingen og snakke med de der. Lykke til!
to_tette? Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 alle babyer snur jo på seg i magen hele tiden... det er jo ikke sånn at babyen "kveles" hvis den får navlestrengen rundt hodet, den puster jo ikke med lungene inne i magen så at du hadde fått svar fra ei som hadde spurt jordmora si om det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå