Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat 8 uker på vei og når jeg ver på do iste merket jeg at jeg hadde blødd litt. Bare littegrann, for det var kun en stripe på papiret, men også en levret blodklump. Har hatt et fint svangerskap, men da har stukket litt nede i magen hele tiden, men det har det også gjort uten at jeg har vært gravid.

Er dette farlig? Noen med samme erfaring? Bør jeg kontakte lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - be om en innvendig UL! Så slipper du å gå i hele Påsken!

Skrevet

Tusen takk for raskt svar! Blir så bekymret når slikt skjer!

Skrevet

Fikk jo ikke komme selvfølgelig, kroppen ordner i tilfellet opp selv. Fikk komme bare hvis det blir sterke blødninger og vondt.

Men ble anbefalt å ta en test om et par dager. :(

Skrevet

Hei BABY

Du kan fortsatt være gravid, man kan blø av ulike grunner.

Jeg synes svaret du fikk at kroppen ordner seg selv og at du kun får UL ved store blødninger er respektløst.

Ikke for å skremme, med ved MA, merker man nesten ingenting. Derfor bør du undersøkes ved innvendig UL, samt blodprøve.

Dette spesielt for å berolige deg. Ring tilbake igjen. (Si at du blør masse, hvis det er det som kreves)

Skrevet

jammen...Om et par dager? Du kan jo ha positiv test i flere uker om du nå skulle miste.... Enkelte leger altså.... :(

Men, det er mange her som har blødd og som det ikke er noe gale med i det hele tatt. Ta påsken med ro og prøv å skyv tankene bort om mulig...Jeg vet det er mye lettere sagt enn gjort,- men prøv likevel. Du er mest sannsynlig helt i orden...Unn deg en privat ul om du har muligheten.

Skrevet

Hei, akkurat det samme skjedde meg i natt. Ikke levret blod, men litt tyntflytende. Jeg var hos lege i dag, som kjente på magen min og gjorde en GU for å se om livmorhalsen er lukket. Det var den heldigvis! Hun sa at ved en SA vil livmorhalsen åpne seg, slik at blod og fosterdeler kommer ut.

De fleste gravide kvinner har lett irriterte slimhinner, og mange blør lett uten at det er noe galt. Det gjorde jeg i uke 12 med min første også, og det gikk bra. Mest sannsynligvis er alt OK, men hun ville sjekke meg grundig for ikke å overse noe.

Derfor tok de en blodprøve for å måle HCG-nivået mitt. Dette gjorde jeg på sykehuset nå nettopp, for labben på legekontoret hadde tatt påskeferie. HCG skal fordoble seg omtrent annenhver dag når man er så tidlig i svangerskapet. Jeg skal tilbake å måle igjen på tirsdag. Hvis det ikke har steget normalt på disse dagene, er det nok en MA... Om embryoet dør så tidlig i svangerskapet, kan det ligge noen uker uten at man merker det.

Legen sa at om jeg blør mer, får vondt i magen eller blir generelt syk i påsken, må jeg kontakte legevakta med en gang. Men mest sannsynlig er det altså ikke noe galt!

Håper det går bra med deg!

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei og hadde en blødning i ettermiddag. Det var en stor nedtur, men prøver tenke positivt da det tross alt var bare en enkel blødning og det ikke ser ut til å komme mer. Er vel typisk at sånt skal skje nå når det er påskeferie og umulig få legetime. . Men jeg akter å få ordnet time for ultralyd neste uke for å få en klarhet i om fosteret lever, og det bør du også b_a_b_y_

Håper inderlig det går bra med oss begge, tross alt er det ganske vanlig å ha små blødninger i løpet av graviditeten har jeg hørt

Skrevet

Huff, nå har jeg vært på legevakta, tatt ultralyd og blodprøve, men var for tidlig å si om blødningen var en spontanabort eller om det bare var en uskyldig blødning. Skal til ny blodprøve om to dager og ny ultralyd om ei uke, så inntil da får vi bare håpe det beste. Men har det for j.. nå.

Skrevet

for det første vil jeg si at jeg føler SÅ med dere i frustrasjon redsel og hjelpløshet ikke minst hvor fryktelig hjertet har det.

*klemme masse på*

jeg mistet i går i uke 6.. og det rare var at min livmortapp/mormunn har vært lukket heletiden.. legene sjønnte ikke så mye.. så ikke ut som en sa i det heletatt.. men når jeg tok ul var embroyet og alt sammen vekke..

de sjekket selvfølgeli etter sv.skap utenfor livmor også..

ikke for og skremme dere. men det er kun ul som kan bekreft eller avkrefte.. krysser fingrene for dere og håper det går bra...

Skrevet

Takker for masse svar!

Har hatt positive tanker hele veien, da blødningene har vært kun av en slik art at det så vidt har vært synlig i trusen. Men er etter i dag blitt overbevist om at jeg har mistet babyen min. Har hatt blødninger som vanlig mens, har blødd ut 3-4 bind, har gått med vage menssmerter og den ene turen jeg var på do så jeg at det kom ut 2 forholdsvis store klumper med levret blod. Kan ikke forstå at dette på noen måte kan være normalt eller at det er noen sjanse for at alt står bra til. Klarer ikke å tro at noen med slike blødninger fremdeles har fullført et svangerskap, men hvis noen vet om tilfeller så gjerne fortell meg om dem! :)

Skal på apoteket i morgen og kjøpe meg test, hvis denne er positiv blir det nok tur til legen på tirsdag, men er den negativ så er det bare å forsøke igjen.

Skrevet

det er alltid lurt og dra til legenj ved blødninger.

man kan ha positive tester i mange uker etter en sa.

det kan høres ut som en sa. de sier at når blødningene blir på størrelse med mensen og det er kolagert (klumper) og masse kramper i magen (sterke mensen smerter) er det stor sjangse for en sa.

jeg vet om 3 jeg kjenner som har hatt kraftigeblødninger hele svangerskapene sine.. de har nå fått babyene sine, og de er helt friske :)

Men for all del det kan jo hende det går bra.. jeg ville dratt til legen på tirsdag og fått en ul.

Visst ikke du vil vente så lenge kan du dra på legevakten. noen legevakter har jo ul. de tar en gyn undersøkelse og ser på livmortappen din og tar graviditetstest..

Skrevet

Var på legevakten idag, men fikk ikke høre noe helt sikkert. Legen mente at det var stor sjanse for at det hadde vært en SA, men syntes det var litt rart at jeg ikke hadde hatt noe smerter å snakke om.

Graviditetstesten jeg tok der var positiv, men det trenger jo ikke å bety noe. Skal til lege og ultrallyd til uka, får vite det sikkert da.

Men håper ikke på noen ting, for kjenner jo også godt at kroppen har forandret seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...