Gå til innhold

hvilke nesespray kan jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er blitt forkjølet og trenger nesespray, men er usikker på hvilke type som er trygg å bruke når man er gravid, noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zymelin(for barn, 1-10 år) har jeg brukt..

Skrevet

Spør på apoteket. Otrivin skal man f.eks. ikke bruke, men rent saltvann som også kan brukes på spebarn er jo trygt.

Skrevet

har brukt otrivin eg. legen sa eg kunne bruke det i moderate mengder og over en kort periode... det er ingen andre som funker for meg da eg har vært misbruker av nesespray altfor lenge..... men ta deg en tur på apoteket og hør.. det aller safeste er saltvann, men det er ikke alle det funker for.

Skrevet

Saltvann funker dårlig på meg hvis jeg er skikkelig tett i nesa..

Skrevet

Rettelse: Otrivin skal ikke brukes uten at du har konsultert med lege :) Men alt sånt står på pakningsvedlegget.

Skrevet

På nesesprayen for barn står det at den også kan brukes av gravide, såvidt jeg husker, står utenpå esken. (Vanlig Otrivin som man selger i dagligvaren.)

Skrevet

tusen takk for mange svar :) skal ta meg en tur på apoteket i dag.

Skrevet

Får litt hetta av dette med nesespray. Noen sier at Rhinox ikke skal brukes, andre at rhinox er bedre enn otrivin å bruke.. I pakningsvedleggene og på en sånn medisinsk side på nettet står det at begge kan brukes hvis de ikke "misbrukes". Altså normal bruk. Jeg har brukt begge deler, men ikke mye. Er i gang med 3. forkjølelesen dette svangerskapet. Er nå 33-5.

Saltvann er best, men fungerer overhodet ikke jo.. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...