Gå til innhold

Uke 5 - Termin i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har dere i uke 5 noen symptomer allerede, eller? Føler meg litt bedre nå jeg faktisk. Var veldig slapp og trøtt i forrige uke, men nå er det faktisk litt bedre! Er 5+4. idag, hvis jeg har regnet riktig. Er småkvalm og uggen, men det er ikke så ille at jeg har kastet opp. Blir ofte bedre så fort jeg spiser litt. Har også ganske ømme brystvorter også "merker jeg magen" på en måte. Litt stikkinger og småkramper på en måte. Jeg antar at dette er fordi livmoren strekker seg?

Andre symptomer så tidlig? ♥

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er også i uke 5, og jeg har ømme brytsvorter, stikkninger i magen, oppblåst og litt kvalm. Er ganske trøtt, og jeg er støl i korsryggen. Jeg har mye vondt i hodet også, har lest at det kan være ett symptom.

Gratulerer så mye med babyen i magen! :)

Skrevet

Jeg er også i 5. uke og har akkurat tenkt at jeg må nok være gravid da jeg har gått 6 dager over mensen dato og i går var brystene mine så ømme at jeg klarte nesten ikke konsentrere meg om jobben. Kjenner også litt stikninger i magen. Vi har prøvd en stund nå på nummer 2 og ville liksom ikke tro at endelig var det vår tur igjen. Men i dag ble jeg sikker da der kom ut noen dråper melk fra brystene når jeg masserte de. Ett veldig bra tegn. Ellers er jeg veldig veldig sliten og trett og det husker jeg godt fra sist svangerskap. Vondt i hodet hadde jeg veldig mye av i begynnelsen sist også, men har ikke merket noe til det enda - håper jeg slipper det denne gangen.

Skrevet

hei dere:-) så hyggelig med flere i samme situasjon. men jeg kan ikke forstå at jeg er gravid, for jeg kjenner nesten ingenting. har verre symptomernår jeg har mensen, selv om jeg ikke kjenner så mye da heller. trett om kvelsen..joda, men det er jeg ellers noen ganger også. ikke ømme bryst, ingen kvalme... tok to tester osm viste gravid i helgen, men begynner å lure om jeg må ta en til..

men ikke hatt noe blødninger da...

Skrevet

Heisann;)

jeg er vel i uke 5 i dag. Jeg har menstermin den 12 desember;)

Har den siste uka hatt mensmurringer, veldig øm i magen og ellers småkvalm og til tider ømme pupper...

Når jeg gikk gravid med sønnen min så var jeg grisekvalm i 4 månder og spydde og hadde det skikkelig ille... Så håper ikke det blir så ille denne gangen.

men foreløpigt så har jeg det helt fint, med tanke på hvor dårlig jeg var sist gang når jeg var like langt på veg. Kanskje det er ei lita jente denne gangen da??? Det er det samme hva det blir, men hadde jo vært litt morro med en av hvert kjønn;)

Skrevet

Så fint å lese at det er flere som har symptomer så tidlig da! Jeg føler at de fleste symptomene går litt i bølgedaler nå for tiden, jeg. Kjenner godt at det stikker i magen når jeg reiser meg, da. Det er jo helt vilt. Skulle tro jeg reiste meg opp og pådro meg brokk hver gang =p

Jeg lurer også på om jeg skal fortelle det til ei venninne idag, da. Er fortsatt usikker, men har så lyst! Imorgen er jeg 6 uker, så jeg er halvveis til 12 snart ;) Og godt er det, for kjære tid, disse ukene har vært unødvendig bekymringsfulle! Har lest et sted at ved et bekymringsfullt svangerskap er det gutt i magen, da. Så kanskje det er det som er grunnen, og ikke det faktum at jeg er førstegangs ;)

Skrevet

er 5+1 idag. men en del av symptomene mine har forsvunnet. Håper dette er normalt.

Har termin i desember, og har min første legetime om 3 veker. Kjempespent på om alt går bra :-)

Skrevet

Jeg er nok også rundt uke 5. Hvis jeg har regnet riktig, blir termin 13. desember. Har hatt kjempemagesmerter, kjennes ut som skikkelige menssmerter uten mensen. Tok 3 tester som viste at jeg er gravid. Symptomene jeg har er fortsatt noe som kjennes ut menskramper, vondt i korsryggen, fort trøtt og litt uvel om kvelden og noen ganger når jeg spiser. Dessuten blir jeg fort på gråten av alt mulig. Får ikke komme til legen før i mai, så det blir lenge å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...