Gå til innhold

Jeg er flau over magen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er relativt liten (163 cm) og slank. Nå er jeg like ved termin og har en altfor stor mage. Mange som kommenterer at de ikke skjønner at det er mulig å bli så svær. Jeg ser jo ut som om jeg skal ha trillinger!!!

Min søster spurte meg hvordan jeg klarer å bli så stor i forhold til andre gravide hun kjenner. Min mann bare ler, og sier at jeg har enorm mage. Fastlegen min sendte meg til ekstra ultralyd for å sjekke om jeg hadde for mye fostervann eller unormal stor baby, men alt var normalt.

Jeg synes selv at det er en stor belastning å se så unormalt svær ut sammenliknet med andre gravide. Mammaklærne var for små i 7. måned, og nå tør jeg nesten ikke å gå ut... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ille alt folk skal kommentere på denne måten, de skjønner ikke at når man hører de samme og samme kommentarene om og om igjen så blir det ikke så gøy. Det er synd at du er flau over magen. Er jo ikke så ofte man er gravid, og da er det synd hvis det oppleves dårlig.

Jeg slet med dårlig selvbilde før, men jeg greide å takle det. Gå inni meg selv og si at det er ikke noe galt med meg. Greit nok, så ser jeg ikke ut som andre jeg kjenner, men det er ikke noe feil med meg. Det er heller feil at folk skal kommentere det i hytt og pine. Så anbefaler deg å greie å se deg selv i speilet og ikke tenk på størrelsen på magen, men heller hvor FIN den er! En ordentlig, koselig gravidmage!:-)

Skrevet

Jeg er noen centimeter kortere enn deg. Gjett om jeg så ut som en hval;)

Jeg bar hele barnet/magen høyt oppe og langt ute helt til de siste ukene før fødselen, og kunne fint bruke magen som middagsbord. Tallerken stod støtt der;)

Ikke ta deg nær av det:) Vi som er så korte har ikke plass til barnet inni magen, men må bære den utenpå, omtrent:) Der er ikke nok plass mellom ribbena og fødekanal til alt.

Skrevet

Jeg sier som site anonym er inne på. Det er på grunn av høyden din det blir slik. Jeg er 165 og var diger. I tilegg hadde jeg mye forstervann og ellers mye vann i kroppen. Symfysemålene var skyhøye og med unge nr.2 var jeg 135 cm rundt magen få dager før fødsel.

Men jeg viste heldigvis dette og har ikke tatt meg nær av andre som har sagt jeg hadde stor mage. Jeg bare gliste og sa " ikke sant, den er stor:o) "

Skrevet

Jeg er nesten 10 cm lavere enn deg, og fikk mange kommentarer da jeg skulle ha førstemann. Ble også sendt på ekstra UL bare dager før nedkomst, da han ble født var han 3500g og 50cm. Så vet ikke hvorfor magen var så stor.

Men nå er jeg mye større, denne gangen skal jeg ha tvillinger. Ble så irritert når folk kommenterte hvor stor mage jeg allerede hadde fått, at det tok lang tid før jeg fortalte at det var to der inne.

Blir fortsatt irritret når andre skal kommentere magen min, de har jo ikke noe med det. Nå har jeg heldigvis bare tre uker igjen med kjempemagen min.

Skrevet

Folk eier ikke skam!

Er selv ganske liten i magen som gravid og på en jentekveld gjorde de narr av ei som skulle ha samtidig og ba oss til og med stille oss opp samtidig så de kunne le og sammenligne. Husker jeg ble rasende og nektet. Utrolig stygt gjort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...