*nr4isommer* Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg har to barn fra før, begge er tatt med KS og jeg har diabetes... Dette begrenser antall svangerskap og nye KS. Ønsker minimum 4 barn. Har EL og TR vær mnd, men tenkte at om jeg evt gikk på pergo ville jeg ha større mulighet til å få tvillinger som også vil være bra med antall svangerskap OG KS... Hva tror dere? Har vært 10 mnd uten prevansjon og enda har ikke en spire klort seg fast... Er leger vanskelig på dette og må man evt til GYN for å få det???
blirjegsnartmamma Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Tviler veldig sterkt på at du får pergo bare fordi du har lyst på tvillinger... Pergo er gitt i tilfeller der man ikke har eggløsning, eller man har uregelmessig eggløsning.. Hvis "friske" får pergo er det større sjanse for overstimulering og sterkere bivirkninger...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 jeg har gått på pergo og ble utredet først hos gyn.før jeg fikk det... er ikke vits med pergo hvis eks eggledere er tett eller annet er galt fatt..har selv en sønn fra før men det viste seg altså at nå var egglederne tett...fikk åpnet de og fikk så pergo men uten hell.. men risk for tvillinger er jo større men ikke SÅ stor tror jeg..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 må også si meg enig i at jeg tviler sterkt på at du får pergo pga ønske om tvillinger...pluss at de fleste må ha prøvd i minst ett år før man går drastisk tilverks om jeg kan si det sånn...men håper det klaffer for deg..
blirjegsnartmamma Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 glemte helt, du må nok til gyn for at du skal få det evt.. For det krever en undersøkelse og noen blodprøver osv husker jeg fastlegen min sa,
Dinoproto Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Hei! Jeg synes virkelig ikke du trenger å bekymre deg ennå, du har fått to barn på så kort tid, pergo er for de som sliter med el og ustabile sykluser. 10 pp er jo ingenting... (beklager, er kanskje feil av meg å bli litt provosert her, men....) siden du har diabetes, så kanskje ting er anderledes, men tviler. har selv forsøkt i snart 2 år. Håper selvfølgelig at du får dine minimum 4 barn da....
Yo&La+spire Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Eg skjønner hva du mener....det er utrolig kjedelig dersom diabetesen skal hindre deg i å få alle de barna du ønsker, og eg kan ikke se hvorfor du ikke skal få pergo fordi du ønsker deg fire barn....det blir jo det samme som at noen får det fordi de ønsker seg ett barn, eller...? Men eg tror egentlig ikke sjansen for tvillinger er så mye større...desverre... Er det helt sikkert at du ikke kan gå gjennom fire svangerskap? Eller fire ks da?
*nr4isommer* Skrevet 8. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2009 Legene sa ved sist KS at de regnet med at jeg helt sikkert bare kunne ta 3 KS og jo eldre man blir og jo fler svangerskap jo mer komplikasjoner for både mor og barn ettersom man har diabetes... Forstår jo gjerne folk blir provosert når de leser dette, om de har prøvd lenge. men samtidig er det jo ikke SÅ hyggelig å vite at ved nr 3 er det STOPP, eller??? Er da ikke så rart at man tenker på forskjellige muligheter... God påske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå