Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg er gravid i uke 38 og har vært sykemeldt siden uke 15 pga sterk svangerskapskvalme, bekkenløsning og fryktelig lavt blodtrykk...i tillegg er jeg tre-barns mor... Vel en kompis av min mann trengte flyttehjelp og min mann skal hjelpe han med det..noe som er helt greit.... Men..... han lurte på i samme sleng om ikke jeg bare kunne passe hans to barn imens...siden kona er syk... (barna er mellom 1 og 3 år) Jeg kjente jeg ble sint...(men var høflig) for jeg opplevde dette som svært frekt... kan jo være mine hormoner også da.. Dette er også mennesker som vet at vi ikke har tilgang på barnevakt selv...og har bare hatt barnevakt 1 gang de siste 2 årene...selv om jeg gjerne skulle ha litt mer avlastning....(har heller ikke minsten i bhg da vi ikke har fått plass så han er jo hjemme med meg og pappaen på fulltid) kanskje jeg bare er veldig nærtagen...og sliten....
jordbærsjokolade Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Kanskje de rett og slett ikke tenker over at du faktisk er fødeklar og skikkelig sliten? bare si i fra at det passer utrolig dårlig at du er barenvakt nå så skjønner de nok hvorfor:) Jeg syntes ikke du er for nærtagen til å være 38 uker på vei(du har lov til å være litt nærtagen nå), er der selv jeg nå og hadde absolutt ikke passet noen andres barn for alt i verden nå
___ Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Jeg synes ikke det var frekt å spørre. Om han derimot bare hadde tatt det som en selvfølge at du kunne se etter barna uten å spørre hadde det vært frekt. Etter min mening er de fleste alt for redde for å spørre om hjelp når vi trenger det og mange er alt for redde for å si nei, hvis det ikke passer. Det er ofte vanskelig å vite hvordan formen til andre mennesker er. Alt blir mye enklere hvisman får lov til å spørre og ikke lir sur for et "nei".
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 takk takk for svar=) Men han ble ikke veldig bli for mitt nei da...men de har sikkert mye å tenke på de også....uff hormoner osv... klarte nå å svare ett pent nei..uten å høres sint ut=)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Nei, ikke frekt. Det er ikke alltid like lett å SE på gravide hvor sliten de er. Noen er jo pigge og opplagte helt frem til fødselen, andre ikke. Og en MANN tenker vel minst på akkurat det. han syns vel du så flott og frisk ut, ta det som et kompliment. Kona hans var jo syk, han trodde vel du var friskere. De trengte hjelp, og spurte. Fikk nei. Frekt eller ikke frekt. Av hvem egentlig?? synes ikke han var frekk som spurte nei?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde aldri selv spurt en dame som var 38 uker på vei, men hadde vel ikke reagert om noen andre hadde gjort det. Er jo bare å svare nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå